Weer een productieve dag en dat maakt me happy

Vanmorgen om half 8 wakker tv aan en Sabrina kwam. Toch maar opgestaan en Sabrina bij Jan gelaten en ik douchen. Dan met Sabrina naar de woonkamer en die denkt dat we voor haar de kamer leeggemaakt hebben. Ze gaat in haar loopstoel lekker snel door de kamer dat kan anders niet.
Ingrid heeft Theresa naar school gebracht en heeft dan gelijk het voortgangsgesprek over Theresa. Komende dinsdag is het inschrijfdag aan de Volksschule.
Het sneeuwt weer licht al is het denk ik wel meer dan er in Nederland valt. We hebben ons gisteren echt rot gelachen over de filmpjes sneeuw in Nederland. Zo weinig sneeuw en ze komen de brug al niet over .Verkeer wat lam ligt en 2300km file. Dat geloof je gewoon niet.
Fotos van Angela gekregen van Jula en Tobi.
Theresa is een echte Nederlander, volgens de Kindergarten krijgen ze bij alles een vraag en wil ze altijd weten. Dat valt erg op binnen de groep. Ze zeggen iets en Theresa vraagt waarom of dan moet je zoveel nemen dan vraagt zei en als ik nou wat minder neem wat gebeurd er dan. Ik ben trots op haar, niks klakkeloos aannemen en zelf leren denken. Dat is hier niet normaal. Maar ze is schoolrijp .
Jan , Ingrid en ik vanmorgen eerst de paarse bank bij Jannicks kamer eruit. De onderkant is met stof bespannen en dat is stuk. Ingrid heeft een andere lap stof gevonden die past dus die moet er dan weer onder gemaakt worden dan is hij elemaal weer als nieuw. Het is eigenlijk een soort stofvanger en je kan er beddengoed in opbergen. Dan de 2 kasten leeggemaakt en anders neergezet dan moesten ze ook weer gevuld worden en Ingrid de vloer gedaan waar de andere bank komt. Wij hebben op een na alle delen van de bank beneden gekregen maar het beddeel wat loodzwaar is dus niet. We hadden al een deel van het trappenhuis leeggemaakt ik ook de fotos van de wand dan kan er ook niets afvallen. Nu alles van zijn plaats was ook maar de hele vloer gereinigd bij ons is dat ook maar weer eens gedaan. Jan had ervoor gestofzuigd. Maar dat wil eigenlijk ook niet zo lukken en ik heb hem al meermaals gezegd dat hij even zonder steel in de hoekje en zo moet zuigen . Dat blijft hij halsstarrig niet doen. Ik had hem gevraagd om dat ook op de trap in het trappenhuis te doen. Zegt hij nee dat is geen vuil. Ik heb een bezem gepakt en van boven naar beneden gedaan en gevraagd of hij wil kijken wat er ligt. Dat was best heel veel . Ik heb liever dat hij niets doet dan dat hij de dingen half doet.
Eten gemaakt en samen met Jan gegeten lekker salade frietjes en een frikandel. Ik was al klaar toen de telefoon ging dat ze mijn bank kwamen brengen en of ik naar buiten wilde gaan. Dus schoenen aan en naar beneden en ze waren er al. Ze hbben he helemaal boven gebracht en Ingrid heeft nog haar sideboard en nog andere dingen uit de weg geruimd want het was toch groter dan we dachten. Die 2 moesten echt zweten als 2 otters. Boven heb ik die 2 lief aangekeken en gevraagd of ze voor ons het beddeel naar beneden wilden brengen. Dat hebben ze ook gedaan en ik heb ze dan maar 10 Euro gegeven voor een kop koffie. Wat zijn we blij dat dat ding beneden is.
Dan wilde ik een taart maken maar ik had iets niet dus samen met Jan even naar de Billa dat was weer een soort auto ruil Ingrid achter ons vandaan en ondertussen stond Jannick er ook met de auto , Ingrid op ons plekje , Jannick voor de garage en wij eruit. Terug hebben we onze auto achter Ingrid gezet. Later ging Jannick taxirijden een schooltransport, Ingrid ging met Theresa weg naar Schladming en nog wat andere dingen doen dus Jan weer met de auto weg Ingrid eruit en Jan op zijn plekje. Sabrina bij ons .
Ingrid heeft telefoon gehad uit Wenen en ze moet nog een keer met Sabrina volgende week naar Wenen. Ze gaat dan op zondag 3 weg en komt maandag 4 Februar terug. Het is voor een MRI. Het komt allemaal steeds dichter bij. Voor ons weer organiseren want dan moeten we Theresa uit de Kiga halen maar ook de 2 jongens uit Pruggern. Dus een strakke planning is dan wel gewenst. Dan vraagt Jan moeten we nog wat en dan wordt hij boos want ik gaf als antwoord heb je al in je boekje gekeken. Nou ik kan het toch ook vragen en nee want ik wil dat hij zelfstandig wordt en zichzelf leert redden.
Zodadelijk de taartbodem bakken en als die klaar is kan ik de taart gaan maken. Hebben we het hele weekend plezier van.
Maar zo is er weer een dag voorbij.