Tja weer zo wat geboorteakte

Oostenrijk, Pruggern

Maandag 16 oktober

Jannick heeft weer school dus om 6 uur eruit. We gebruiken de tijd om dingen in huis te doen.
Jan en ik gaan lopen naar het dorp omdat we formulieren van de gemeente nodig hebben voor de aanvraag van de familiebeihilfe. Soort kinderbijslag. Vragen ze om Jannicks geboorteakte, die krijg je hier mee naar huis als je kind geboren wordt. Wij hebben die dus niet en hij denkt dat een kopie van zijn paspoort ook goed is. Want het gaat om zijn leeftijd. Hij is de nieuwe ambtenaar aan het inwerken en die moet hij gelijk van alles en nog wat uitleggen want buitenlanders hebben allemaal andere regelingen en papieren nodig. Hij zei dat komt nooit voor dus hij begint met ons gelijk al moeilijk. Ze waren ook mee op het uitstapje dus het was al direct lachen. Naar de bank voor onze rekeningen zit in het zelfde gebouw en naar de vvv ook in het gebouw.Deze mevrouw is ook meegeweest. Dan gaan we koffie drinken in het dorp en lopen terug naar boven.
Aanstaande zondag is er een hofwandeling in het dorp, we gaan ook lopen als het weer goed blijft. Ze zijn hier dol op jausen. Je loopt dan van boerderij naar boerderij en overal kan je eten en drinken, en feest erna. De wandeling begint al om 11 uur. Het zijn hier vooral de eigen inwoners want toeristen zijn hier op dit moment niet.

joepi mijn internet doet het!!Zelf opgelost.
Ik ben slimmer dan ik voor mogelijk heb gehouden.

11 november 2006 13:41 | Door: anita Uljee Hallo, Hoe is het met jullie, ben je al gezetelt, alles beter dan hier je uitzicht is zo en zo al beter. Ik wil even over de keuken hebben leo zegt dat hij het niet heel er uit kan krijgen . er lopen namelijk allemaal buizen door heen en zo en zo wil hij de 4 boven kastjes houden voor de schuur. graag hoor ik nog van je want leo vind het nogaal een zooitje en zegt dat het niet allemaal meer goed sluit en zo. de keuken is al 30 jaar oud? groetjes van ons allemaal . leo en anita Email uljee@caiway.nl