Zeer onbestendig weer

Dienstag 23.Mai
Stralende dagbegin, gisteravond nog flinke hoosbuien en in Liezen zelfs ondergelopen Hauptplatz en tunnels en zo en een dikke hagellaag. We zaten gisteravond naar buiten te kijken en het was droog maar de lucht zag er zeer onheilsspellend (geel groenelucht) uit maar het kwam niet bij ons.
Vanmorgen een beetje ontbijt tv en Ingrid kwam Sabrina brengen dus hop bij Oma en Opa in bed. Ze was goedlachs maar helaas begon ze te krampen en dat hield maar niet op. Je kan niets doen alleen maar toezien en dan raakte ze ook nog helemaal weg wat mij behoorlijk uit het lood sloeg en de angst vol toesloeg. Het duurde gevoelsmatig best lang maar gelukkig kwam ze weer bij en ook weer ademen. Ik voelde me zo hulpeloos en ben nog helemaal teneer geslagen. Ingrid zei bij thuiskomst dat de cortisonkuur was afgelopen en dus vol de aanvallen terug. Ik weet dat ik zal moeten leren ermee om te gaan maar hoe dat weet ik nog niet.
Trixi belde of Dominik dan donderdag en vrijdag mag komen dan komt hij niet in het weekend. Ook goed een weekend vrij is ook wel lekker.
Jan heeft de badkamerkast gerepareerd, ondanks de speciale laag die watervast zou moeten zijn werden de staanders seeds breder. Heeft hij eraf gezaagd en nu mooie rubberpootjes waar de kast op staat. Daarna heeft hij de la gerepareerd die niet meer open en dicht ging van de houten ladenkast. Zo blijft er altijd wat te doen.
Samen middageten, lekker cordonblue, sperciboontjes en krielaardappeltjes. Dan hij weer gaan fietsen en daarna naar zijn werk.
Eind van de middag samen met Ingrid en de kinders gaan wandelen richting MEZ, ik moest naar het postkantoor en bij de NKD zijn. Ingrid wilde even rondkijken en vandaar naar de Caritas gelopen omdat Ingrid daar wilde kijken. Dan een ijsje eten bij de Stefflbäck. Ingrid terug gaan lopen met de kinderwagen en ik met Theresa doorgelopen naar de bieb. Daar heeft Jan ons opgehaald. Vonden we bij de ingang 2 boeken die gratis meegenomen mochten worden eentje in het Engels en met een CD en de ander een boek uiteraard met hoofdpersoon met paarden. Dat Engelse boek is erg leuk hebben we al gelezen. Ze heeft een prentenboek geleend en die heeft ze al met Opa gedaan.Jannick zat even hier maar die kreeg een Wasserrettung alarm en is weg. Het is nu noodweer en het hoost.
De dag weer bijna omstraks Sing meinen Song das Tauschkonzert kijken begint weer een nieuwe Staffel. Ligt ook wel aan de artiesten en deze Staffel zijn er wel weer een paar leuke. Ik vind The BossHoss, Mark Foster. Michael Patrick Kelly leuk. Wel jammer dat Xavier Nadoo niet meer de gastgever is maar de BossHoss zijn ook vast erg leuk. De andere gasten weet ik nog niet . Misschien wordt het toch maar lkker in bed kijken want we moeten er moregen vroeg uit moet om half 8 bij de HNO in Schladming zijn. Dus zeker 6.45 van huis. Om 13 uur moeten we in Liezen zijn bij de garage krijgt de auto zijn grote beurt. Wil vroeger daar zijn want ik wil grilkippen halen, ze staan morgen bij de Möbelix en dan kost het 5,80 voor een hele kip en ze zijn altijd erg goed. Ingrid wil er ook dus zeker vroeg daar zijn. Misschien met een leenauto vroeger zaten ze direct bij de winkels maar nu een stuk voor Liezen centrum.

Jannick met oranje bosrtstuk

Vermisstensuche auf der Enns im Gange
Zur Zeit ist eine groß angelegte Vermisstensuche auf der Enns im Gange. Eine 56-jährige Person wird seit Sonntag Abend vermisst, heute gegen 18 Uhr leitete die Landeswarnzentrale die Alarmierung der Einsatzkräfte in die Wege. Die einsatzleitende Feuerwehr Schladming veranlasste zudem die Nachalarmierung aller an der Enns gelegenen Feuerwehren des Abschnittes Schladming flussabwärts.
Während die Feuerwehr beide Uferseiten zu Fuß absucht, wird zu Wasser seitens FF Niederöblarn, FF Aich und der österreichischen Wasserrettung nach der Vermissten Ausschau gehalten. Der Einsatz wird - seitens Feuerwehr unter HBI Roman Sieder - vom Rüsthaus der Stadtfeuerwehr Schladming aus koordiniert und wird noch bis zum Einbruch der Dunkelheit andauern.