De Helibacter Pelori verslagen.

Montag 2.Oktober
Vroeg eruit want ik moet om 8.15 in Schwarzach zijn. Vandaag de ademtest om te kijken of de helibacter pelori zich nog verstopt in mijn maag. Na het opstaan had ik het alleen maar koud. Kwam misschien ook door het nuchter zijn.
Was geen gezellig weer overal donker en nevelig maar wel droog. Aangemeld en toen kreeg ik papieren waarmee ik naar de ziekenhuis apotheek moest om de medicijnen en een slangetje voor de test moest gaan kopen. Viel mee 15 Euro. Dan weer terug en in de wachtkamer bij de Endoskopie wachten. Omdat het duurde ben ik gewoon met de spullen de behandelafdeling opgelopen en werd toen wel geholpen. Eerst een test en dan omdat ik had gezegd ik ben diabetiker en voel me niet zo goed en kan me slecht concentreren kreeg ik van haar uit de kast een Pagro sinassap en dan de medicamenten Dan een half uur wachten en weer een test en dan weer wachten. Dan een artsgesprek en gelukkig deze keer heb ik de bacterie verslagen. Hij vertelde me ook dat ze nog steeds niet weten hoe mensen eraan komen maar dat je het meestal als kind ergens opdoet en zonder behandeling levenslang bij je draagt. Je kan de bacterie niet doorgeven al leef je 100 jaar samen en ook niet door aan je kinderen door zwangerschap of voeden. Ondanks de nu 100% verdwenen test bestaat er een kans van 1% dat je het toch weer krijgt. Misschien omdat het zich toch ergens verstopt in je lijf. Zonder behandeling een grotere kans op maagkanker en maagzweren. Bij mij was dit al de 2e behandeling dus ik mag hopen dat ik nu er van verlost ben.
Was toch alweer tegen twaalven dus gelijk aan het eten begonnen. De Post bracht mijn nieuwe foto dagboek en het is weer prachtig geworden. Wachten is nu op mijn bestelde waterfilters ipv 13 Euro 6 Euro nog wat per stuk.
Nu begint de lucht blauw te worden en de zon komt er doorheen. Gelijk lekker warm. Blijft wel erg heiig.
De bestelde en betaalde schoolfotos van Björn komen maar niet en ik heb Randy gevraagd om er dan maar een scan te sturen. Dus nu heb ik de schoolfoto. Had zelf nog een variant erbij gekocht . Op mails reageren ze totaal niet van Hoogstraten fotografie. Ik wil gewoon of mijn geld terug of de 2 bestelde fotos en als het buitenland porto een probleem is gewoon even melden betaal ik dat wel bij. Maar nee gewoon niets. Zijn van Björn zijn laatste schoolfotos want hij is nu brugklasser. In alle jaren nooit een probleem en nu dus wel.
Jan ging werken en ik met Theresa wandelen naar de Billa en dan langs de MEZ en weer naar huis. Heerlijk in de zon.
Thuis kwam net Ingrid met de wagen en Sabrina er in over de brug. Sabrina begon gelijk te lachen toen ze Oma aan zag komen.
Theresa bleef bij Oma.
Jula is echt stoer die heeft gaatjes in haar oren laten prikken. Ze wilde zo graag oorbellen. Tobi kan nu ook zitten net als Sabrina. En zo worden alle kindertjes groot, groter en nog veel groter.
Theresa wil ook graag oorbellen maar hier kan je dat alleen door een kinderarts laten doen. Vind hetzelf wel erg overdreven.
Theresa heeft vandaag haar schoolfoto gemaakt .

Fijn om te horen dat de bacterie weg is!!!