Vandaag een uitje, even weg uit de ziekenhuis sfeer.

Oostenrijk, Schladming

Ik werd om 6.15 gewekt zodat ik genoeg tijd had om te douchen aankleden en wat te ontbijten. De redding zou om 7 uur komen dat was al beter dan 7 uur in Liezen zijn. Mijn suiker was te hoog en de verpleeg zei me tja je hebt net gegeten . Ik had al 1 hap in mijn mond en het bruine broodje lag duidelijk nog op mijn bord. De afspraak was naar 8 geschoven maar de redding kwam pas om half 8, Ze moesten autobanden voorin meenemen naar Liezen en ook nog een patient in Ramsau ophalen. In Ramsau bleek dat de man begeleiding had en ze vroegen dus aan mij wil je liggend vervoerd worden? Tja dat is goed als ik overeind mag. De mensen kenden ik vluchtig vanuit Ramsau van de Arendshorst. De oude man kende ik als een bokkige oude man en zijn dochter van de WSV Ramsau. Hij was erg boos en wilde als eerste afgezet worden. Maar ze hebben toch eerst mij weg gebracht. Ik kwam dus om 9 uur aan, ze doen om dat je met de redding komt in ieder geval niet moeilijk naar mij. Ik hoefde niet al te lang te wachten. Gelijk er na gehoortesten en nabespreking. Ze hadden de redding al gebeld en daar hoefde ik maar een half uur op te wachten. De meerijders zaten er al in. Ik mocht weer liggend mee terug. Er ontspon zich een leuk en gezellig gesprek en tot mijn verbazing kon de nurkse man zich toch als heel aardig ontvouwen. We hebben echt gekletst en heel Ramsau is voorbij gekomen. Ook voor mij leuke dingen gehoord van de oude trainer , de handelsschule en internaat van Jannick van vroeger.
Ze krijgen hun vet nog wel een keer. Dat deed mij helemaal goed en ik kreeg zelfs van de oude heer een hand. Hij vertelde nog snel dat hij 3 maanden hiervoor een zwaar ongeluk gehad had. Hij bedankte mij voor de gezellige onderhouding. Ik kon hem goed verstaan maar de Sänitater had duidelijk problemen ermee. Heb ik toch nog wat geleerd in Ramsau. Het is een moeilijk en zwaar binnenmonds dialect .
De HNO arts heeft vastgesteld dat mijn schildklier vergroot is, dat ik zwank en dat mijn coordinatie niet goed is . Ook zei hij dat een deel van de problemen uit mijn nek komen. Kreeg therapien voorgeschreven en medicatie.
Terug in het ziekenhuis gekomen was ik erg moe en viel gelijk bij de radio in slaap. Maar in zo´n rare houding dat ik er zo hard van moest snurken dat ik gelijk ervan omhoog sprong en mijn kamergenoten in een deuk lagen. Vanmiddag was mijn bloedruk weer heel erg laag.
Met Jan even koffie drinken , bijkleppen. Thuis is Jannick de bomen aan het omzagen samen met de broer Reini van Ingrid. Volgens Jan loop ik nu Reini voorbij en herken hem niet dankzij de bolle kop. Waarschijnlijk door de medicijnen die hij gebruikt nu hij nieuwe longen heeft. Hij heeft de schoorsteen beneden dicht gemaakt. Eigenlijk wilden ze vandaag de kelder isoleren maar ze waren zich kapot geschrokken van de prijzen. Materiaal 2000 Euro. Nu berekenen ze of ze de vervanging van vensters en deuren in het trappenhuis met de isolering kunnen doen. En of het wat uithaald als je geld van de staat krijgt. Het wordt voor hen wel een koude winter met de ongeisoleerde vloer. Wij hebben er geen last van omdat wij boven hen zitten. Oma Kathi is er ook en ik geloof dat broer Hubert ook met familie komt. Jan eet nu steeds onder bij Jannick. Net de eerste keer mijn medicatie gekregen tegen de duizeligheid. Weer een blauwe plek erbij van de heparine prik. Ergens snap ik niet dat je die ook krijgt als je lopende patient bent. Na de vorige keer en nu zie ik er uit als een junk. Overal prikgaten in armen benen en buik. Ik vond nog fotos van Troy , een van de lieverdjes waar we in nederland opgepast hadden. Ik ben net weer eens uit mijn dak gegaan. Ik kreeg mijn avondeten 1 ½ schijfje brood ene met wat margarine en bieslook en de halve met een radijsje erop gesneden. Daar moet ik het 14 uur op doen. Ze zeiden dat ik dit van de dietiste had gekregen. Normaal spreken we mijn maaltijden voor de dag door maar nu was ik er niet. Ik kreeg er dan nog een potje magere yoghurt van 125 ml bij maar die moet ik later eten anders krijg ik problemen. Ik kon De foto van mijn avond maaltijd zet ik erbij en ik had al een paar hapjes genomen. uiteindelijk 2 schijfjes brood met jam erbij krijgen. Ik had vandaag sinds 6.15 een bruin broodje met een kwart van het pakje boter en een plakje kipfilet. Dan een half broodje voor tussendoor , middageten een schepje rijst met een gegrild kippepootje wat plakjes tomaat en een plakje komkommer.Ze waren woedend dat ik er een foto van maakte.