Lekker gezellige dag

Vanmorgen eruit gegaan om de tafel te dekken en dan nog even terug maar dat was echt kort want Theresa kwam al kijken of ze mochten komen. Meli was al naar haar werk dus vandaag alleen Jannick en de meiden. Altijd gezellig. Met Jannick afgesproken om naar de grote Fetzenmarkt van de Feuerwehr in Schladming te gaan. We namen Theresa mee en Sabrina bleef bij Opa. Speelgoed was er nauwelijks nog en verder ook niet iets wat we nodig hadden. Maar bij de boeken had Theresa gelijk al een boekje en daarna nog een boek. Er stond de hele serie compleet van Das Lied von Eis und Feuer van George R. R. Martin, (10 stuks) Dus hij is helemaal happy. En echt voor een prikkie. Daarna zijn we boodschappen gaan doen bij de Hofer en de Penny. Dan naar huis gereden. Thuis ben ik op verzoek van Theresa maccaronie gaan maken. Dan met elkaar gegeten. Na het eten ging Jannick een poos slapen. Jan en ik zijn met de kinderen naar de tuin gegaan. Ik had de waterbaan van Sabrina gepakt en samen met Theresa in elkaar gezet.
jDe beide meiden waren lekker aan het spelen. Dan zijn we blij met de grote uitval van de zonwering. Want het was veel te heet in de zon. Al snel werden de bootjes omgeruild voor de Schleich paarden van Theresa. Die allemaal gingen spelen en baden. Wat verder in de middag ben ik ijsjes gaan maken. Voor Theresa en Sabrina met in stukjes gesneden nectarines. en bovenop het ijs en room gekleurde spikkels. Voor Jan en mij sorbet met bronwater. Jannick kwam ook te voorschijn en dan nog een poos met zijn allen in de tuin. Om kwart over 4 zijn Jannick en ik naar de Unimarkt gegaan om broodpakketten op te halen en ik ook nog groente en fruitpakket. Jannick en de kinderen wilde het restant van de maccaronie eten. Voor Jan en mezelf had ik broodjes Schnitzel. In het groentepakket had ik een grote doos met blauwe druiven. Daar hebben Theresa en ik nog van gegeten. Jan het restant van de courgettesoep opgegeten. Voor ieder wat wils. Sabrina kan ook zo lekker eten. Je moet haar met rust laten en haar gang laten gaan. Dan nog met Jannick koffie gedronken en we hadden kleine donuts in het broodpakket wat uiteraard ook een succes was. Theresa ging weer lezen maar nam wel een donut mee.
Heb ik weer een aanvaring met Ingrid. Ik heb gelijk doorgegeven op de laatste schooldag dat het 23 september de eerste schooldag is. Plant ze weer het verjaardagsfeest op die dag voor Theresa. Ik heb nu gevraagd of ze het op zondag kan doen., De eerste schooldag is ook gelijk het 5 jarig jubileum van de school.
Ik had van de week al een aanvaring omdat ze er van uitging dat we op zondag op vakantie gaan maar we gaan altijd op zaterdag weg. Speciaal voor haar kom ik al een dag eerder terug op de vrijdag. Dan belt Jannick met haar dan is het ineens geen probleem dat we op de zaterdag weggaan.
Theresa wil graag naar de Nederlandse school.
Ingrid gaat met de kinderen en haar zus met man en kinderen naar legoland. Ze koopt voor de kinderen een abo die is een jaar geldig dus wil Jannick volgend jaar met de kinderen ook naar legoland gaan. Ze betalen beide de helft geloof ik. En dan kan Ingrid als ze het goed plant ook nog een keer gaan.
De hoogwater gebieden zijn nog niet allemaal droog. Er zijn nog delen waar ze nog steeds kelders moeten leegpompen. Het grondwaterpeil is veel te hoog. Ook veel mensen hebben geen drinkwater om dat de putten vervuild zijn. Ook het gevaar van de vele erdrutschen is nog groot. Het waren er in de Steiermark 400 en in Kärnten 500.