Weer een dag waar ik tevreden mee ben

Dienstag 2.Jänner
Een dag die ik altijd mij herinner als de verjaardag van mijn vaders moeder. Vandaag blah weer veel wind en regen en later sneeuwval hoogst temperatuur 5 graden. Geen gezellig maar donker weer. In huis voelt het dan fris want het is niet zo koud dat de cv aanslaat maar wel fris gevoel. Dus net de houtkachel aangemaakt. Vanmorgen werd ik om half 10 wakker en dat voelde goed. Na 2 avonden laat naar bed gaan want gisteravond wilden we een film kijken en die duurde tot 11.45. Een Zirbenschnapps erbij die we van Kathi hebben gekregen. Dat was de juiste combinatie om een nacht in coma te gaan. Ik heb zelfs vandaag het gevoel dat mijn verkoudheid afgenomen is.
Het vlaggen dragen bij de begrafenis voor Jannick werd vandaag alweer werken. Nog een week Bereitschaft en dan zit het voor hem al het extra werk er op blijft alleen het reguliere werk. Voor hem waren de afgelopen 4 weken weinig vrij. Theresa kwam in de loop van de morgen en is al de hele tijd muziek of verhaaltjes luisteren en ondertussen tekenen en kleuren.
Ze wilde en boterham toen wij zo laat ontbeten en ze mocht ook blijven middageten want ook dat deden we later. Tegen half 2 bracht Ingrid de babyfoon , ze heeft een afspraak ergens. We zien wel waar het schip strandt wat Sabrina aan gaat. Nu slaapt ze nog. Jan gaat zo aan zijn korte weekje werken beginnen en dan volgende week hoeft hij ook maar kort te werken want hij heeft vrij genomen als Erna en Manfred komen.

De rust was van korte duur want Sabrina was om 14.15 al wakker. Ze was wel lief aan het spelen tot 16 uur en dan ging het mis , ze wilde niets meer, kreeg een aanval maar gelukkig tegen half 5 Mama weer thuis. Ik had ondertussen Jannick gesproken die toch op tijd was geweest voor de begrafenis en op de Leichenschmaus zat.
Theresa bleef ook nog avondeten en zit nu in ons bed Kika te kijken en als het afgelopen is gaat ze naar beneden. Jan is alweer in de kelder , verzin genoeg kleine klusjes, mijn zooltjes lijmen, 3 cd´s van Theresa die niet meer willen , vandaag al de piepende voordeur van ons ontpiept. Soms zit geluk in kleine dingen.
Ik voel me over de eerste 2 dagen geheel tevreden nog een hele hoop te gaan.