Sölkpass dicht

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag 20 juni
Vannacht was het koud, ik had Jan net afgelopen week het kacheltje laten opbergen. Het heeft ook weer flink gesneeuwd in de bergen. Het is weer erg dichtbij. De Sölkpass is ook weer dicht. In de ochtend langs de Steirerhof, mijn eerste prijs is nog niet boven water gekomen. We kregen koffie en zijn een poosje gebleven, ons een poos met Hannes Pitzer onderhouden, hij is de eigenaar van Steirerhof. Hij is een fanatiek loper en nordic walker en doet ook aan de Erzberglauf in Eisenerz mee. Dat is 9 km vlak maar dan 3 km steil zigzag omhoog. Als het zonnig is dan is het heel zwaar want er is geen beschutting daar. Wij denken nog na en we weten niet of we dan andere dingen hebben. In ieder geval is volgend jaar in het 2e weekend van juni weer het nordic walk , wandel en loop hier in Ramsau. Dan gaan we zeker weer de bergloop doen.
In de middag zijn we naar Mitterberg gegaan waar de Triatlon was, mountainbiken, schieten en lopen. Einar en Haje deden daar mee. Haje een nette 3e plaats dus die hebben ook weer een week te eten. Einar hadden we gemist maar Haje hebben we nog door de blubber zien gaan. Het was koud, nat , blubberig en lachen. Gelijk na de wedstrijd hebben we het wapen van Wolfgang gekregen en zijn we ook gelijk weg gegaan.
In de middag gaan kijken voor loopschoenen, ik heb die van mij echt allemaal stuk gelopen en dus dringend andere nodig. Ik wilde een schoen met behoorlijk profiel, een trailschoen maar toch ook geschikt om op de weg te lopen. Het meeste wat je hier loopt is toch grotendeels trail. Ik heb moeilijke voeten met mijn zolen die erin moeten. Dus een schoen met een hoge hiel, breed bij de tenen en toch smal in het middendeel. Ik heb wel eens gelezen van een bekende loper dat het altijd moeilijk is om de juiste schoen te vinden en als je er een vind dat je gelijk er 6 paar van moet kopen. Zodat je vooruit kan. Met elke collectie is het weer anders.
Zelfs van het zelfde merk. Ik heb veel schoenen gepast, te groot , te klein, of ik wipte er met mijn hiel uit , te smal , te breed, niet genoeg profiel.
Eindelijk een trailschoen gevonden die erg goed paste en lekker zat en waar ik mijn zolen in kan dragen. Het is een Salomon trail schoen. We missen hier wel een goed loopcentrum waar je keus hebt uit schoenen en je advies krijgt. Bij de meeste winkels verkopen ze wel loopschoenen maar heel beperkt en vaak maar een beperkt aantal merken. En ze hebben ook geen kaas gegeten van wat voor schoenen voor wie.
Om 20 uur was Jannick nog steeds in Knitterfeld waar het ongelooflijk mooi weer was en de kinderen gewoon zwommen. Dat is wat anders dan het weer bij ons, hij gaat vanavond dan maar weer met Bettina mee naar huis want hij zal niet echt vroeg terug zijn. Dan hoeft Jan er vanavond ook niet meer uit.
Ik had het koud vanavond en ben lekker in bed gekropen. Zit wat tv te kijken en wat met de pc te spelen en hoop dat het morgen warmer is.