Helaas geen wandeling maar daarvoor ijseten

Oostenrijk, Donnersbachwald

Donderdag
We waren al vroeg op en Jan heeft Jannick naar de Dachsteinlift gebracht. Dan hebben we nog in bed een koffie gedronken en is Jan gaan slapen en ik ben gaan nordic walken. Het was al warm en zonnig om 7 uur. Ik kwam Reini nog tegen die ging ook al vroeg op pad met een wandelgroep. Hij had van de week gevraagd of ik mee wilde maar helaas ik moest om 9 uur bij de tandarts zijn. Hij ging ergens in Filzmoos in de bergen lopen.
Ik ben gelijk doorgelopen en was op tijd bij de tandarts, het is weer netjes gemaakt en ik kan er hopelijk weer even tegen.
De hoop dat ik de pijn uit mijn benen zou lopen was ijdel.
In de middag met Jan nog naar Donnersbachwald gegaan. Er zou een gevoerde wandeling zijn maar ondanks de telefoonnummers die in het boekje staan wist niemand van iets. Nog in Ramsau bij het toerisme bureau gaan vragen, die hebben ook nog wat nummers gebeld maar ook geen reactie. We zijn er gaan kijken maar ook niets dus. Een beetje rondgekeken en we besloten naar Pruggern te rijden om bij de Pruggernerhof ijs te gaan eten. Echt zo,n hele grote ijscoupe. Daar kwamen we Ludwig tegen en gelijk gevraagd aan hem over de bergtour die 29 augustus gelopen wordt door de Alpenverein. Onze oude huisbaas Christian Gruber is dan de Bergführer. Volgens Ludwig voor ons goed te doen , hij heeft deze tocht 2 jaar geleden gedaan.
In de avond Hannes gebeld om te kijken of hij tijd voor me had en ik kon om Half 8 bij hem terecht. Hij heeft mijn vermoeide en pijnlijke lijf onder handen genomen en dat doet mij echt goed. Ik voel me altijd veel beter als ik bij hem vandaan kom.
Jan was ondertussen de plantjes bij Haje en Caro water geven.
Jannick was ondertussen ook van de gletsjer afgekomen. Hij is poepbruin geworden.
Hij heeft een leuke dag gehad met in de ochtend uren hard werken en in de avond uren hardwerken. Hij krijgt 15 uur betaald, er werd goed voor hem gezorgd met ontbijt, middag en avondeten, tussendoortjes , genoeg te drinken en smeren met factor 50.