Dag 16 Sneeuw

Ik werd wakker en het was 9 uur, gelijk hoorde ik Jannick met Sabrina die koffie kwamen drinken. Want het is weer winter en alles is wit en het sneeuwt nog steeds. Dus Jannick mocht thuisblijven. Het waait dus niet echt aangenaam.
Ik verbaas mij steeds meer over Nederland. Hier zijn de winkels op de levensmiddelen winkels na dicht, de openingstijden worden juist steeds korter. In Nederland is van alles open en dan worden de openingstijden nog ruimer gemaakt van 7 tot 22 uur en ze zijn al 7 dagen in de week open. Wij mogen vanaf woensdag geen winkel meer betreden zonder Schutzmaske. We moeten binnen blijven , mogen wel even naar buiten bv voor apotheek of levensmiddelen. De mensen moeten vanuit huis werken (Jannick heeft het al met een programma voor vrachtwagen chauffeurs geprobeerd) Zijn baas heeft veel maatregelen genomen ter bescherming van zijn personeel. Vooral voor het afvoer en riool personeel. Jannick is momenteel op de veegwagen ingedeeld , hij zit alleen in zijn cabine en mijdt contact. Nu sneeuwt het dus dat werk kan niet doorgaan. Normaal zijn er dan andere werkzaamheden bv in de werkplaats maar dat mag nu niet. Dus dan valt hij onder de Kurzarbeit regeling. Salaris wordt aangevuld door de staat. Door het vormen van teams en mensen op vaste arbeid hoopt zijn baas iedereen aan het werk te houden zonder ziek te worden. Wordt er toch iemand ziek kan er een ander op het werk gezet worden.
Middageten gemaakt en samen met Jan gegeten. Bami met de reusachtige chinese kool en er een eitje bij gebakken want er was wat weinig vlees erin. Ik koop bijna altijd vlees aan het stuk, maak dan zelf porties voor waar ik het voor wil hebben. Dan heb ik vaak een onrendabel stuk over soms groot soms klein. Dat is dan om stukjes van te snijden . Voor mezelf sambal en augurkjes erbij. Jan doe ik daar geen plezier mee. Dan gelijk maaltijden gekookt van de Rucola , aardappelpuree van verse aardappelen en dan stamppot gemaakt. Op plastik borden gedaan, rundergehaktballen gemaakt en dan als compleet maaltijden ingevroren. Jannick had zaterdag groente meegenomen en ik wilde wat verschillende maar tja je kan niet alles in korte tijd eten. Dus dan maar zo.
Het werd in de middag met een zeer zeer matig zonnetje 5 graden. De nachttemperaturen zijn heel koud. De sneeuw smelt wel weg bij ons en de sneeuwgrens gaat omhoog. Het schijnt nog wel enige dagen koud te blijven.
We zijn weer een dag verder en de piek verwachten ze voorlopig bij ons nog niet pas ergens half april . Dan treedt er ook een te kort aan IC plaatsen op. We kunnen niets doen dan afwachten en hopen dat we er goed doorheen komen.