Jannick is door proefexamen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vrijdag 25 april
Gisterochtend werd Jan ineens gebeld, of hij kon komen werken bij Matschner. Er werd gelijk bij gezegd dat hij brood mee moest nemen want de keuken was dicht. Hij heeft de hele dag buiten gewerkt, het was mooi weer. Ze hadden toch eten voor hem gemaakt. Dat is een vriendelijkheid wat je in Nederland nooit ziet. Hij heeft met de baas gepraat , die is aan het leren voor bergfuhrer , hij is al 60. Hij heeft Jan gevraagd als hij groepen Nederlanders heeft om als nordic walking leraar te werken en hem gevraagd of hij mee wil als hij een bergtocht gaat maken. Uiteraard vindt Jan dat leuk. Ook vandaag is Jan daar aan het werk.
Jannick had gisteren bij ons geslapen en het verbaasde me dat alles opgeruimd was. Dat zei ik hem bij thuiskomst en hij begon keihard te lachen en vroeg heeft pa het niet verteld.
Bleek dat hij zijn wekker niet goed had gezet en hij stond dus voor 6 uur al bij de bushalte. Toen hij de kerkklok 6 hoorde slaan is hij terug gekomen. Gelukkig hoorde Jan hem op de ruit tikken anders kon hij er niet in. Dus hij had tijd genoeg om op te ruimen.
Vanmorgen had Jannick proefexamen en hij is er door en mag maandag naar het examen.
Vandaag heeft Jan ook gewerkt. Het hotel gaat voor 1 weekend open, ze wisten vorig jaar nog niet wanneer ze open zouden gaan en wilden de gasten niet kwijt . Hij heeft uiteraard weer lekker gegeten.