Sterk wisselend weer

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag 24 april
Een sterk wisselende weer week. Sneeuw gelukkig alleen iets hoger maar wel regen.
Dan weer heel mooi weer of mist. Koud is het niet.
Afgelopen maandag ben ik voor het eerst bij de senioren gaan sporten.
Nou dat is geen bejaardencursus. Het is elke week anders en dit was een uur matoefeningen.
Het is op en behoorlijk niveau en kostte me best moeite. Zonder mijn sportschool had ik het niet gekund. Het is wel ontzettend leuk. De lessen zijn in het Leistungszentrum in Ramsau.
Het is een goede en leuke aanvulling op mijn sportschool. En ik leer mensen kennen.
In het weekend kwam Hansi in eens (schoonzuster eigenaar woning) en we mogen in eens de garage niet meer gebruiken want ze zet er een auto in en de carport staat haar boot. Het moet niet gekker worden. We hadden zo iets we wachten wel af. Woensdag was in eens alles weg, waarschijnlijk vakantie of zo. Ze spoort echt niet.
Jannick had ook deze week weer ehbo op school en is dan pas laat thuis. Hij kan met een lerares meerijden dat scheelt Jan elke avond rijden. Hij wilde bij de jeugd ehbo maar de cursusleider vind het onzin om nog bij de jeugd te gaan en heeft hem aangeboden om gelijk bij het Rode Kruis te komen. Hij krijgt dan de opleiding op de Dienststelle Schladming.

Morgen heeft hij zijn voor tentamen voor zijn rijbewijs. Als hij die haalt heeft hij maandag examen theorie. Hij leert hard ervoor , ik heb meegekeken en het is erg moeilijk.
Er was deze week weer grof vuil inzameling bij de gemeente. Het is altijd een spektakel.
Veel auto’s zijn al leeg voor ze bij het verzamelpunt zijn. Er zijn allemaal buitenlanders volgens mij een hoop Hongaren en zo. Ze kunnen veel gebruiken. Ze mogen alleen van de mensen die nog niet op het verzamelpunt zijn spullen weghalen als het bij de gemeente is niet meer. Er staat altijd een enorme rij auto ‘s ,tractoren met aanhangers en sommige helemaal opgeladen. Jan heeft de skies en stokken weggebracht die de gasten hebben laten staan.
Jan en Jannick hebben de voortenten afgelopen weekend van de caravans afgehaald. Er moet nog veel afgebroken worden voor ze weggehaald kunnen worden. Ze gaan maar naar de sloop. Ik weet niet wat ik anders er mee moet. Die van Jannick is al helemaal leeg maar die van ons is nog helemaal ingericht en de spullen moeten er nog uit.
Als het beter weer wordt gaat het beter.
Jannick en Katja zijn toch weer uit elkaar. Dus Jannick gaat ook niet naar Kroatie van de zomer. Ze zijn nog wel bevriend. Jannick heeft ook wel erg weinig tijd.
Hij heeft nog steeds niets van Eisenertz gehoord.