Jannick naar school zonder trainen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

14 september
Jannick gaat weer naar school maar traint niet. We doen voorzichtig tot de operatie want we kunnen niet hebben dat het weer niet door gaat.
Het was opnieuw heet en weer in de tuin gewerkt, Jan en Jannick hebben nu een blauwe overall dus ze wennen

Boos, Boos
Dit is nog zacht uitgedrukt. Om half 6 belde het ziekenhuis met de mededeling dat Jans operatie opnieuw niet door kan gaan omdat er geen operatie plek is. Ik was woedend.
Ik kan onmogelijk opnieuw alle afspraken afzeggen op zo,n kort termijn.
Het houd ook in dat we opnieuw Jans verhuizing moeten veranderen omdat anders de ziektekostenverzekering niet meer geldig is. Ziektekostenverzekering.
Ik heb voor elkaar gekregen dat Jan nu op donderdag 21 september geopereerd wordt.
Dan moeten Jannick en ik eventueel met de trein terug want Jannick kan niet lang van school wegblijven. Jan wordt op de Bleulandlocatie geopereerd en Jannick dezelfde dag op de Jozeflocatie. Handig voor mij.
We moeten zondag wel afreizen want Jannick moet maandag naar de kno arts en naar de aenesthesisten spreekuur. Ik moet naar de neuroloog op maandag. Deze afspraken kan ik niet meer wijzigen. Het houd ook in dat we opnieuw niet kunnen verhuizen. Want Jan kan moeilijk alles alleen doen. Ik durf niet eens meer een auto te bespreken want we blijven op deze manier afzeggen. Ook kost het ons veel geld want we moeten nu alles dubbel houden.

Vanavond kwam Barbera langs, ze kent een trainer van de school en die gaat kijken of er voor Jannick iets gedaan kan worden b.v. trainerwisseling.
Ze had een lijst met artsen enz. meegenomen zodat we kunnen kijken waar we terecht kunnen.
Pruggern zelf heeft dat niet.
Ook over allerlei schoolsubsidies voor Jannick heeft ze papieren meegenomen.
We zien haar nu een poosje niet want ze gaat 4 weken door Frankrijk en naar Nederland reizen. al aan het boerenleven.