Het begon nog zonnig

Gisteravond sliep ik om half 10 , de straf kwam vanmorgen om 5 wakker. Een beetje dommelen bij de tv en dat volgehouden tot half 8. Dan ontbijt voor mezelf gemaakt. Het is nog steeds zonnig al trok het gisteren in de middag helemaal dicht. Er is sneeuw voorspeld en daarna wordt het super warm. We wachten zoals altijd maar gewoon af. Vanmorgen dan de huisarts gebeld voor het recept voor Tamiflu en ja ik kan het straks halen hoewel ze zei dat ze 1 recept voor beide uitschrijft vindt ze voldoende.
Dan eerst maar eens aan de koffie.
Beneden gaat het super met de zieken .
Ik had de joggingbroek die Jannick had uitgepakt en te klein was aan Jan gegeven om te passen , dat viel beter dan de oude die hij heeft. Maar eerst gewassen en nu is hij wat kort dus de andere 2 van Jannick die nog ingepakt zijn wissel ik ook niet in voor een grotere maat voor Jannick.
Zo gaan we eerst maar even op pad om het recept te gaan halen.
Omdat het heerlijk weer was gingen we lopen. Eerst naar de huisarts , nou ze doen niet aan preventie . Ik kan een recept krijgen maar moet het zelf betalen omdat we nog niet ziek zijn. Gevraagd bij de apotheek maar 40 Euro pp vind ik te veel. Vooral omdat niet duidelijk is dat het echt werkt omdat er dan wel Influenza A en B is maar die heel veel stammen hebben en niet bij allen werkt het. Het is gewoon afhankelijk van de arts want Jannick kreeg het omdat de vaststeling bij Ingrid positief was en hij de zelfde symptomen had, Sabrina kreeg het ook omdat bij Theresa positief was en ze beide ziek waren. De kinderarts had zijn laatste test bij Theresa grbuikt en kon er niet meer krijgen. De huisarts zei me dat ik mondkapjes moest halen maar die zijn allang niet meer te koop. De kinderarts zei tja inenten he maar er waren geen vaccins meer toen wij vorig jaar wilden. En nu nog steeds niet. Goede gezondheidszorg in Oostenrijk. Ze doen echt absoluut niet aan voorzorgen. Inenten moet je ook zelf betalen. Dus niet zo verwonderijk dat mensen niet gaan want het kost toch geld as je dan 2 kinderen hebt is het al snel samen 100 Euro. Ze maken voor van alles reclame laat je inenten tegen pneumokokken, hepatitis enz maar je moet ze wel betalen. Dus we wachten af krijgen we koorts gaan we gelijk bellen en dan krijgen we het wel.
Dan naar de bank want ik heb nu de App van de Sparkasse maar dan moet je het laten activeren bij de bank. Helemaal gelukt en zelfs thuis al gebruikt. Dan zijn we doorgeloen naar de andere kant van Gröbming om de joggingbroeken van Jannick terug te brengen. Gelijk een rondje winkelcentrum en dan naar huis gewandeld. We waren 2 uur lang onderweg. Dan middageten gemaakt en samen met Jan gegeten. Afwassen en opgeruimd. Het begon helemaal dicht te trekken en de temperatuur daalde. We hadden de wandeling dus op tijd gedaan.
Dan aan de administratie en oa de diabetiker aanvragen gedaan. Dat moet ik elke 3 maanden doen. Met de nieuwe App en de PC de betalingen gedaan. Jan heeft gestofzuigd en de kattenbakken gedaan. Vanavond brengt hij dan het vuil naar beneden en de container naar de weg.
Om half 4 begon het ineens heel hard te sneeuwen en het blijft lekker doorsneeuwen. Er lag bij ons nog wel sneeuw maar tegen de berg aan waren al groene plekken die binnen een kwartier allemaal afgedekt waren. Nieuwsgierig hoe het morgen eruit ziet.

na al weer 20 februari, we willen jullie allen feliciteren, met jullie zoon/broer/oom Malcolm.