The day after

Vanmorgen om 8 wakker en tot kwart voor 9 een rondje tv dan opgestaan. Ontbijtje en een koffie.
Jan had gisteren nog heel lang gestoeid met het hoekkastje. Als we hem op zijn plek hadden dan was er achterin weer een poot weg. Stond hij dan kon hij niet bij de poten om ze af te stellen. Ik heb ducktape gepakt en hem de poten laten vastplakken. Zie je toch niks van. En hij heeft een krik gehaald om bij de poten afstellen te helpen. Resultaat de eerste kast op zijn plaats en afgesteld. Het is nu echt opbouwen ook al moet er nog gesloopt worden. Vandaag staat weer een deel aan.
Het weer donker somber , wind en regen. Het is echt jojo weer. Ik geniet van mijn bollenmand op het balkon. De krokusjes uitgebloeid en de eerste narcissen in bloei doordat de viooltjes overleeft hebben een echt bloeiende mand. In de andere bakken groeien de tulpen maar bloeien nog niet. Ik word daar blij van. Ik moet alleen goed op de katten letten die graag in mijn bakken gaan liggen en dan maken ze het kapot. Mijn chrysanten beginnen ook al op te komen. Dat wordt het 3e jaar plezier.

Erna was het maar waar hagelslag tot aan volgend jaar pasen. Met regelmatig nog 4 extra opvreters bij het ontbijt gaat het best snel. Ik heb dan ook vandaag een voorproefje genomen met de brownie bites op mijn beschuitje. Dat was smullen alsof je ontbijt met een chocotaartje.
Jan moest de kast nog aan de wand vastzetten en heeft nu ook bijna de tweede kast. Dan die 2 schoonmaken en de laden , de deuren en de inhoud er in. Dan de vaatwasser op zijn plaats en moet Jan nog een kast voor daarnaast in elkaar zetten dat wordt de spoelbakkast.
Jan is linkshandig denkt andersom dus na de hoekkast heeft hij de kasten links daarvan gedaan en zelfs de kast waar hij de inrichting eerst niet voor elkaar kreeg staat. Dan is hij verder gegaan met de andere kant en heeft de vaatwass neergezet. Nu eerst avondeten en dan het laatste kastje in elkaar en op zijn plaats.
Dan morgenvroeg alles afplakken want Mark komt voor de elektriciteit en Jannick gaat de muur weg halen. Dan ga ik morgenochtend met Jannick naar Letmaier om de afwerking te gaan halen. De elektro moet worden weggewerkt in een kast aan het plafond. Daarvoor een railsysteem en gipsplaat en toebehoor nodig.
Net kwam hij even het laatste stuk Monchoutaart ophalen en wij kregen beide een flesje met Nederlandse chocomel zo lekker. Er vallen soms dingen van de palletten die kunnen dan niet gebruikt worden en gaan in de kast voor personeel of als niemand het lekker vindt terug om herverpakt te worden.
Buiten bleek een pakketje voor Jan te staan en zie nog een verjaardagscadeau.

Wat een heerlijk geschenk!