Terugreis

Nederland, Apeldoorn

Maandag 4 juli
We reden op tijd weg naar Arnhem want Peter, Bianca en Nina kwamen met de trein daar aan.
Dat was slikken want waar je normaal kan afhalen was het een en al bouwput dus toch maar naar de voorkant gereden en dat was ook een grote bouwput. We stonden op de taxi standplaats en er stonden overal piccolo `s in rode pakjes die de weg wezen of waar je info kon vragen. We mochten op de taxi standplaats blijven staan en we waren ook niet de enige die daar kwamen afhalen. Ik liep over een rood tapijt naar de ingang werd onderweg voorzien van lekkere spritskoek en binnen nog eens met taart en je kon croissantjes krijgen en koffie op de perrons. Er was een tunnel geopend en allemaal winkeltjes . Dus toen ze aankwamen zij ook gelijk koffie en koek en taart en ik had voor Jannick ook koffie en taart en koek meegenomen. Dat was pas treinreizen, en de vriendelijkheid van alle mensen het was een vorstelijk onthaal.
Dan op weg naar Oostenrijk en we kwamen tegen 21 uur thuis aan. Gezond en wel maar moe.

Nederlands Kampioen zomerbiatlon 2011

Vrijdags weer motorrijden en ook nog even bij de dump hoge kisten gekocht.

Zaterdags heeft Diane ons meegenomen naar de levenstuinen van het Groot Hondschoten. Dat was een heel bijzondere ervaring. Je doorloopt de tuinen in je levenscyclus van geboorte tot aan de dood. Bekijk de fotos op de site van mijn moeder. www.molenaarruesink.waarbenjij.nu

ZONDAG
3 juli
Mijn pa had ons gebeld want de papieren waren pas vrijdags bij ons aangekomen thuis dat ik in de laatste serie om 15 uur moest starten. Was dus maar goed dat we niet gepland hadden om zondags terug te rijden. We gingen wel vroeg er heen want we wilden graag de anderen zien starten en lopen. Het is altijd vervelend als je niet weet wie je tegenstanders zijn want alles loopt door elkaar heen in de series en op de startlijst staan geen klassen bij de naam vermeld. We wisten dat er 2 Björns in mijn klasse liepen maar verder niet wie nog meer. IK loop in de junior A klasse en vanaf volgend jaar ben ik dan senior.
Het weer was goed en droog , dat hebben we wel eens anders meegemaakt. Er waren veel toeschouwers van RW en de Goudse langlauf wat voor de atleten toch erg leuk is. Want wie wil niet aangemoedigd worden. Eindelijk de start van mij later dan 15 uur want het was erg uitgelopen .
Ik schoot niet slecht 2-1-2-0, het was vandaag voor de atleten vooral de wind die zorgde voor de vele strafronden. Ik moet het niet van mijn lopen hebben maar van mijn schieten.
We moesten wachten tot de prijsuitreiking want voor die tijd weet je niet waar je bent geëindigd.
Dan nog de aftrek voor de enkelschotswapens. Voor de goede atleten zoals Dick Bosman schieten met een enkelschots sneller dan de andere met een magazijn en als hij dan 2 minuten aftrek krijgt komt hij toch voorin. ik heb nog nooit iemand met zo'n wapen zo snel zien laden en schieten. Hij is niet voor niets verschillende keren wereld kampioen schieten. Dan is de 2 minuten die in Nederland gehanteerd worden veel te veel. Bij de senioren was er gelijk al ophef want de man die als nummer 1 werd opgeroepen zei ik ben geen 1, ik ben 3 en toen schoof dus alles weer op. Maar het is niet normaal op een NK dat dit gebeurd. Toen alle klasse van de mannen geweest waren en iedereen weg liep zat de klasse van de junioren A nog te wachten en werden dus overgeslagen. Iedereen gelijk naar de commissie toe en inderdaad geen lijst. Omdat er 2 klasse zijn en het niet duidelijk was in de open klasse wie 3e zou zijn werd er gezegd dat over 6 weken de beslissing van de KNSA over de winnaars zou komen. Mijn moeder was zo boos want het is al de 3e keer dat er problemen zijn met de klasse van waar ik in startte. En er was niet te tornen aan het officiële Nederlandse kampioenschap maar die wilden ze ook niet toekennen en uitreiken.. Alle atleten waren het er over eens dat die wel kon worden toegekend en na heel veel vijven en zessen en praten als brugman werd ik tot Nederlands kampioen gekroond .
Jammer want de nummer 2 was al boos weg. Ook ben ik dus de nummer 1 in de open klasse .
Voor het Nederlands kampioenschap moet je lid zijn van de KNSA en Nederlander zijn.
Ik had in de senior klasse 3e geweest want ik kwam na Dick Bosman binnen.

Mijn moeder kreeg van de organisatie ook bloemen met een excuus van de KNSA.

Ik wil de familie Leijn heel erg bedanken voor hun support, en dat jullie om mij gebleven zijn. Dank Martin voor het inschieten en gebruik van je wapen, dank Hilde en meiden voor de aanmoedigingen en de verzorging onder het lopen.

Ondertussen waren de kippenpootjes echt al gaar bij Diane en waren we na zessen terug.
Remco en Jamilla ook even gezien en lekker gegeten.