Wat een dag.

Dinsdag
Vanmorgen op tijd eruit want ik ga weer eens naar Christine. Dar was ik niet al te lang bezig , vakantietijd man en kinderen thuis. Ik had aan Jan gevraagd het hout en andere rotzooi in de auto te doen dan kon hij mij ophalen en dan samen naar de stort. Zijn we klaar staan Jannick en Meli met een kar achter de auto vol geladen te wachen. Wij mogen op de dinsdag naar de stort elke plaats een andere dag. Tot eind september en tot een bepaald aantal kilo´s. Thuis gekomen even wat drinken en dan douchen en omkleden. Dan middageten maken en met Jan samen eten.

Woensdag
Wakker van de wekker, opgestaan en alle ochtend dingen gedaan. Dan op weg naar de PSN voor mijn gesprek. Dat ging wat moeizamer want spreken doet nog steeds pijn en lk krijg dan hoestprikkels. Maar we kwamen de tijd door. Terug gewandeld en het was al bloedheet en heel erg benauwd omdat het helemaal dicht getrokken is.
Jannick kwam koffie drinken en hem gelijk gevraagd of hij even mee kon kijken. Maar het klopte dat ik niet bij de bestanden kan. Dus ik moet even naar de gemeente Sankt Martin. Jannick vond wel een Gästeblätt maar we weten niet of die goed is. Dus na de koffie met Jannick zijn wij naar Sankt Martin gegaan. Jannick had uitgelegd waar het zou zijn. Maar ja sinds de samenvoeging van gemeentes is het wel eens anders. Dus zo ook hier. Alleen nog een trouwzaal. En de Gemeinde Mittenberg Sankt Martin zit nu bij Hauserl am Wald. Dus daar heen gereden en gevraagd. Dan de pech hebben dat de medewerkster die er over gaat met vakantie is. Maar de dame die er was heeft voor mij gezocht en kwam op hetzelfde papier als Jannick uit en ook zij wist niet of het goed was . Maar ze zei veel anders zal het niet zijn. Dus die meegekregen . Dan terug gereden naar Prenten daar was niemand en alles aan de deur gehangen. Dan terug gereden en ik wilde een koffie maken en dan was de Rauchfangkehrer er. Die moesten de kachels en schoorstenen testen. Dus ik laat mijn kachel zien dan naar beneden waar Jannick ondertussen onder de douche stond en die in de keuken laten zien en het metalen schild in de gang. Dan zeggen ze maar er moet een opening zijn en ik nee die hebben we verder niet. Meli sliep en in de slaapkamer is de oude schouw die dichtgemaakt is. Ik heel voorzichtig naar binnen en Meli was wakker en deed een lampje aan. Ik gekeken maar geen luikje. Dus vroeg hij mag ik nog even aan die wand kijken dus Meli ook nog visite van de schoorsteenveger. Dan beneden waar de pelletverwarming is met eigen pijp in de schoorsteen.
Ik hoor nu overal gestommel want de andere luikjes zitten op de zolder.
Ondertussen mijn koffie kunnen drinken en het is intussen kwart over 12. Ik bedacht mij dat ik vergeten ben geld te halen maar ik kan ook met een pas betalen heb ik gezien. Nu wat te eten maken en dan kunnen Jan en ik eten.
Jannick heeft op het moment een luizebaan 30 tot 35 uur werken per week en vol uitbetaald krijgen. Tja het is wel eens andersom geweest veel werken en weinig betaald krijgen.
Ben ik aan mijn middageten bezig word ik weer gestoord door de Rauchfangkehrer. En er zouden nieuwe deurtjes beneden inmoeten omdat er rookgas door ontsnapt. Ik naar Jannick en gezegd dat hij even de Rauchfangkehrer moet opzoeken. Kom ik terug had Fiep een gehaktbal gestolen en ik had net de rest in de vriezer gedaan dus snel er weer eentje uit gehaald. Aan Jan heb je dan ook niets .
Dan hebben we in rust kunnen eten. Er wordt voor einde vanmiddag zeer slecht weer opgegeven. Ik moest de deur al sluiten niet voor het slechte weer maar dat de boeren massaal aan het gieren zijn.
Begin van de avond brak het noodweer uit. Ik hoop dat Jannick geen problemen onderweg heeft. Zware windstoten zeer veel regen- Ik hoop dat het bij Danuta mee valt die is de afgelopen weken al 2x getroffen.