Brrrrrrrrrr koud

Oostenrijk, Aich

Vanmorgen wakker van de wekker. Ik was net helemaal klaar kwam Ingrid voor een snelle koffie en dan bracht Jan mij naar Christine en met Christine ben ik later mee terug gereden naar Gröbming . Dan zet ze mij af bij de MEZ en ze gaat dan naar haar uitstellingsruimte. Dus ook weer even gekeken en het wordt steeds knusser , mijn kerstboom pronkt in het midden van de ruimte. Nog een rondje gedaan maar niets bijzonders gevonden dus aan de wandel naar huis. Het was heerlijk om even een stukje te wandelen maar het was wel koud. Ik kwam Maria met de jongste tegen op het parkeerterrein dus even geklept.
De komende dagen gaat de temperatuur in de nacht tot minus 8. Op dit moment droog maar zeer veel nevel. Gisteren was het bijna de hele dag overal nevel en toen we terug reden was het af en toe wel opgeknapt en zag je de sneeuw overal op de bergen liggen. Op de heenweg waren we al bijna total los gereden door een Duitser. De Gleinalmtunnel is afgesloten dus de weg naar Graz was dicht. Hij bleef doorrijden tot hij niet verder kon en Ingrid had al rekening gehouden dat hij dan alsnog zou komen naar onze weg helft en ja hoor na bijn astil gestaan te hebben dan zo de weg op. Dan rijdt hij voor ons en kiest voor de linker afslag en wij voor de rechter. Op het moment dat het al 2 gescheiden wegen waren bedacht hij zich dat hij fout zat en kwam alsnog en dan heb je geen uitwijk mogelijkheid , geen vluchtstrook niets en dat ging niet dus Ingrid vol in de remmen toeteren en op een haar na had hij ons vol geramd. Op de terug weg ook al zo´n Duitser die niet spoorde dus we waren blij dat we heel thuis gekomen waren.
Nu zo eens bedenken wat we gaan eten. ik heb nog groene kool en wortels dus ik denk aan een stamppot .

Niets is veranderlijker dan een mens want we aten Griekse gyrosrijst, dat kostte niet zo veel tijd. Verder zag ik dat ik nog broccolli heb dus dat wordt het morgen. De kool en de wortels kan ik bewaren. Ook ligt er nog Paksoi dus dat wordt dan overmorgen.
Theresa was op school helemaal van streek en ze had verteld dat het komt dat Mama en Papa weer weg gaan en ze weer bij Opa en Oma moet slapen en dat ze ongerust is over Sabrina. Tjsa het gaat ons allemaal onder de huid dus dat zal bij haar niet anders zijn.
Thuis gekomen was ze in bed gaan liggen en wilde even niets.
Net kwam ze toch even boven om Pietentube te kijken. En ze had een werkje die ze moest afmaken en ze had een splitpen nodig en uiteraard die had Oma. Zit ook al in elkaar en ze heeft een muis die nu steeds andere schoenen aan kan. Ze hebben de M geleerd dus de Maus met allemaal MMMMM- Tja Theresa probeert ondertussen alles wat op haar weg komt te lezen en dat gaat best goed. Dan is het ook wel saai met elke keer een letter leren die je al kent . Ze moet dan dingen lezen zoals ma mo Me mo Mo mo . Dat moet ze dan ook als huiswerk doen of schrijven van de m M . Dus nu is ze weer naar beneden om haar huiswerk af te maken. Het gaat haar altijd beter als ze even bij en met Opa en Oma kan praten.
Eind van de middag kwam Jannick een bakkie met Sabrina doen maar Sabrina viel bij Opa in slaap dus kwam hij later terug om zijn bakkie te drinken.
Ik heb geen zin om de deur uit te gaan want er was een avond wat mij wel interresseerse. Maar ik heb het al de hele dag koud en zit nu lkker warm met de kachel aan. Dat houden we wel vol tot we ons bed in gaan.