Goed begonnen

Gisteravond kwamen Meli en Jannick voorbij. Ze hadden duidelijk wat op hun hart maar goed eerst koffie.
Ze waren naar Trieben naar het dierenasyl geweest en hebben daar een hond gevonden. Maar daar hebben ze ook mijn hulp bij nodig en nu ik toch geen katten meer heb vonden ze het wel een goed idee. Als ze beide van huis zijn of de hond dan bij ons mag en ik halverwege de dag met haar uit wil gaan. Ze willen het al heel lang en komende zaterdag willen ze met de kinderen gaan en mag ik ook mee. Ze mogen haar dan 2 weken op proef hebben. Ze heet Kono en ze is een mixhond.
Jullie weten vast mijn antwoord al.

Vanmorgen al om 7 uur wakker en uitgeslapen. Dan een poosje tv en ontbijt in bed.
Opgestaan douchen enz. Jan wakker gemaakt en de bedden afgehaald. Hop de eerste was erin en de deur open want het is al prachtig zonnig weer.
Dan eerst een koppie koffie en even zitten.
Meli moet werken en Jannick gaat met haar mee.
Vandaag maar makkelijk eten. Ik heb veel lekkere broodjes dus die worden dan maar gegeten. Door het mooie weer waren mijn dekbedhoezen en lakens snel droog. De rest allemaal in de droger gedroogs en nu half 3 en 4 wassen bijna in de kast. Bedden weer opgemaakt en dit keer maar over gestapt op de zomerhoezen. Helaas hoe meer de dag vordert, komt er steeds meer bewolking en wind. Maar toch nog genoten van de zon op het balkon. Kleurtje begint te komen.

Maandag 13 mei
Vanmorgen al vroeg wakker van de wekker om 6 en Jan moest eruit. Ik kon nog een uurtje liggen blijven met de tv aan. Jan ging tegen 7 want die had zijn angio ct om 8 in Liezen. Ik had hem gezegd dat hij in de Eli moest parkeren want de Arcade gaat pas later open. Ik ging om half 8 de deur uit en was vroeg bij de PSN en ze kwam er net aan en zei oh we kunnen ook vroeger beginnen. Ok dat was fijn. Het gesprek deed mij goed. Daarna doorgelopen naar de sportschool. Een wat lichtere training gemaakt, ik bemerk altijd goed dat ik narcose gehad heb.
Thuisgekomen eerst douchen en omkleden. Ik was drijfnat want het was al vroeg warm ook al was in de sportschool alles open.
Ik was net klaar toen Jan ook thuis kwam. Dus samen aan de koffie.
Ik heb in ieder geval het gevoel dat ik de week goed begonnen ben.
De rest van de dag ditjes en datjes.
Ik heb alle Tiptoi op de boeken na aan de buren gegeven. Die hebben nog 2 jonge kinderen en via de verkoopsites is het niks. Dan geef ik het liever aan mensen die het waarderen. Dat ruimde op. Nog een hoeveelheid uitgezocht en dat kan naar de Caritas. De spullen voor het Tierheim staan al klaar.
Beetje ruimen beetje denken hoe het anders kan.
In de middag werd de lucht echt zwart en heel veel wind maar nog steeds droog. De wind maakte het ook gelijk kouder.