Verrassingen

Gisteren een leuk beeld van Gröbming met leuke wetenswaardigheden op Facebook.
Museum Gröbming
Danke an Heidi Peer, die dem GRÖBMING MUSEUM dieses fast 100 Jahre alte Ölbild von Gröbming geschenkt hat.
Gemalt wurde dieses Bild von Dkfm.Dr. Josef Loib, er war der Schwager von Hildegard Peer wurde 1895 in Falkenau a.d. Eger geboren und lebte bis 1963 als Buchprüfer in Steuersachen in Wien. Bei seinen Besuchen in Gröbming ist 1929 diese Ölbild auf Leinwand entstanden.
Vorne am Bild die alte Brauerei aus der die PVA entstand und vor der Brauerei die Baumallee, diese wurde von Emil Ritter von Horstig gepflanzt. Gut erkennbar auf dem Bild die 1-Österreichische Bauernschule, aus der die Volksschule wurde und heute das Gemeindeamt beheimatet. Am Kulm die alte Eiche steht auch heute noch und hat allen Stürmen der Zeit stand gehalten.
Ik was nog vergeten dat ik gisteren van een man van een parkinson patiente een prachtig houten hart heb gekregen. Hij had voor alle dames wat gemaakt. Ik vond het een lief en mooi gebaar en ben er erg blij mee.

Vanmorgen wakker om 7 van de wekker. Ik kon de slaap gisteren niet vatten dan maar een keer een slaaptablet. Ik ben nu in ieder geval uitgerust.
Rondje ontbijt tv en eerst mijn medicijnen gedaan en de katten eten gegeven anders is het geen rustig tv kijken. Dan een half uurtje later mijn ontbijt gemaakt en in bed opgegten. Opgestaan en eerst met het Finanzamt bellen. WE kunnen maandagmorgen voorbij komen. Dus dat is geregeld.
Dan douchen en ankleden. Jan is ondertussen ook opgestaan. Ik heb zo een klusje voor hem de bodem van 1 van mijn bedladen maken. Ik heb alle beddengoed al eruit gehaald en opnieuw gevouwen en gesorteerd. Dan kan het als het klaar is gelijk weer terug erin. Voorlopig is hij nog wel even bezig want alles duurt heel lang bij hem tegen de tijd dat hij ontbijt heeft gegeten staat het middageten op tafel.
Ik besloot naar Sabrina´s Knopfloch te wandelen om te kijken voor de naald die ik nodig had. En ja ik vond wat. Het is zo´n leuke en mooie winkel geworden.
Thuisgekomen zag ik iemand voor de deur staan en zie dat was Haje. We hebben ons jaren niet gezien en dus hardstikke leuk. Lekker koffie leuten en kletsen.
Toen hij wegging wilde ik gelijk de post eruit halen want ik had gegluurd en er zat een brief in aan ons. Dat is meestal erg leuke post . En ja ook deze het is de vooraankondiging dat Bas en Agi op 8 juni volgend jaar gaan trouwen. Ik dacht eerst oh leuk dat wordt Nederland maar het is nog leuker zij trouwen in Hongarije. Ik heb even snel gekeken een 6 uurtjes rijden voor ons en een 650 km. Er was een linkje bij daar kon je je aanmelden als je wilde komen. Dus ja dat gaan we doen. Ik had nog geen Rome geboekt in maart dus dat stellen we uit tot 2025. Wij hebben ook al heel lang Budapest en Bratislawa op ons lijstje staan dus dan gaan we denk ik wat vakantiedaagjes die richting op .We gaan dan in November nog naar Rhodos en de Aegischekust.
Dit was de 2e huwelijksaankondiging binnen een week.
Vandaag eindelijk de kraan van de bouw weer weg. We krijgen vannacht weer storm met flinke windstoten hoeven we niet bang te zijn dat hij bij ons op het dak land.
Voor morgen wordt er bij ons sneeuw verwacht.
Meli is weg met onze auto naar haar werk komt morgen weer terug want het is een nachtdienst. Voor ons kan de avond beginnen.