Leuke rit over de pas

Oostenrijk, Seefeld in Tirol

11 februari
Vandaag zou mijn oma jarig zijn geweest, het blijft toch altijd in mijn gedachten, het was altijd fijn bij haar en we werden altijd erg verwend.

Vroeg op en ook al had Jannick pas om 10.30 training zijn we toch vroeg gegaan en is Jannick alvast begonnen met het parcours verkennen en rondjes maken. Het is zijn debuut wedstrijd bij de junioren en hij mag dus ook gelijk de worldcupronde van 2 weken terug doen. Technisch zwaar parcours met flinke klim en flinke afdalingen. Hij klimt vrij makkelijk momenteel en vond het wel goed gaan. Wolfgang was lekker vroeg met de rest van de atleten en hij kon gelijk met schiettraining beginnen, deden complex training. Jannick was niet geheel tevreden met zijn schieten , staande schoot hij goed maar liggend was nog wel wat te wensen over. Toch werd hij door Wolfgang weggestuurd met voldoende training gehad, anders ben je morgen niet fit. De anderen moesten nog even doorgaan want die waren later begonnen. Hij kreeg smiddags vrij en we besloten naar Innsbrück te gaan.
Jannick zei ook het maakt toch uit of je rustig tijd hebt of gehaast voor de wedstrijd aankomt.

Dat was een leuke rit over de pas , je mag daar maar heel langzaam rijden en als je toevallig vrachtverkeer of een bus voor je hebt gaat het heel langzaam die gaan maar 20 km.
Tijd om te kijken als je als passagier meerijdt, en dat is zo mooi over Innsbrück en de plateaus, geweldig. Idioten zijn er altijd wat dacht je als er een auto frontaal op je af komt omdat hij inhaalt terwijl het verboden is op de pas en je geen uitwijk mogelijkheid hebt.
We hadden wat moeite om de binnenstad van Innsbrück te vinden en we parkeerden ergens net buiten het centrum en liepen vandaar richting oude stad.
We kwamen een chinees restaurant tegen en we besloten daar te gaan eten, voor 7.90 euro kon je onbeperkt buffet eten en het was lekker en goed. Ik geloof dat het Goldener Stern heet. Voldaan doorgelopen en we kwamen in een drukken maar gezellige binnen stad met veel winkels, een ijsbaan , groepen jongeren die op straat aan het zuipen waren en waar de politie aan te pas kwam, een demonstratie van Egyptenaren met politie begeleiding, kortom we waren in een stad. Wat we gekocht hebben??? boeken!!! Gelukkig hebben Jannick en ik altijd dezelfde interessen en in een boekenwinkel voelen we ons geweldig.
We hebben boeken voor 1 euro gekocht, over biathlon, bergwandelen, Oostenrijkse wintersporters dus ook goedkoop. Jannick heeft alvast een verjaardagscadeau voor Jan gekocht en we hebben Valentijn presentjes gekocht. Maar vooral veel rondgekeken.
Innsbrück is helemaal omsloten door bergen, de vliegtuigen komen vlak over en laten zich recht uit de lucht zakken om te kunnen landen. Niet al te laat terug gegaan want Jannick moest nog naar Wolfgang om te waxen. Dan terug en later op de avond nog een keer terug om de wedstrijdinfo te halen. Pas om 20 uur was de teamcaptainmeeting.
Dan gelijk naar bed.

vrijdag 11 februari
Vroeg naar het stadion en ik begin alvast met mijn training, een poosje later kwam Wolfgang met de rest van het team aan. Dan gelijk complex schiettraining en het was super mooi en warm weer. Het is technisch een zwaar parcours, en ik loop dus nu mijn eerste wedstrijd als junior, we lopen samen met de mannen het Worldcup parcours van 2 weken terug. Het is sprint over 10 km met 2x schieten. Ik moet van Wolfgang eerder stoppen omdat ik al eerder begonnen was. Dus ik had lekker een vrije middag en ben samen met mijn moeder naar Innsbrück gegaan. Een grappige stad omsloten door bergen. We hebben lekker bij de Chinees gegeten en vooral boekenwinkels gezien en dus boeken gekocht.
Ik moest op tijd terug want ik moest in het stadion skies gaan waxen, dan weer terug en later nog een keer naar Wolfgang voor de wedstrijdbriefing. Dan vlug naar bed.