Ik heb een nieuwe fiets

Oostenrijk, Kleinsölk

Zaterdag 16 april
Jannick heeft de hele dag wasserrettung oefening in Graz. Eerst van ´s ochtends tot in de middag van de normale rettung en dan daarna van de wildwasserrettung.
Morgen heeft hij nog zwemtraining van het Rote Kreuz van de reddingszwemmers.
Heeft hij in ieder geval weer training erop zitten.
Hij heeft volgende week schoolvrij maar in OÖ is het de week daarna vrij dus nu heeft hij een week vrij en moet dan een week school verzuimen omdat zijn wildwasserkurs in die week erna in OÖ is. Een hele zware week met veel zwemmen in geen prettige omstandigheden veel klimmen in een Schlucht waar een waterval naar beneden komt.
Hij liever dan ik, ik vind water al koud als het 30 graden is en bij buitentemperaturen van 30 graden.
Jan en ik zijn naar Liezen gegaan om boekjes en kaarten van Venetie en Italie te kopen en om naar een fiets voor mij te kijken. De boekjes enz hadden we al snel en dan fietsen kijken.
We hadden her en der al wat gezien en ons al wat van de week georienteerd dus dan zoekt het wat makkelijker. Kwamen we bij Hervis en die had een super aanbieding , een fiets met wat ik in gedachte had , alleen er stond een herenmodel en geen dames. Maar in het magazijn hadden ze nog 2 dames waarvan eentje in mijn framemaat. Ik heb maar korte pootjes dus een maatje 45. Hij had een uurtje nodig en dan zou de fiets klaar zijn dus zijn we gaan lunchen. Kreeg ik een chocolademelk en ik nam een slok en ik zeg tegen Jan het lijkt wel melk . Dus nog een paar keer goed geroerd maar het bleef heel licht van kleur. Dus ik vragen of de choco altijd zo licht van smaak en kleur was. Gelijk excuses en er werd een nieuwe gemaakt die wel goed was. De serveerster zij me dat ze gelijk het apparaat hadden nagekeken en dat die niet goed was. Ze zij ook dat ik de eerste was die er wat van had gezegd en bedankte me ervoor. Het geeft precies aan hoe de mensen hier zijn , ja en amen en vooral nergens tegen agereren. Jannick vond me laatst ook al moeilijk , we aten samen en de toost die onder mijn eten zat was aan alle kanten zwart geblakerd en zo overheersend niet te eten dus. Wilde hij niet hebben dat ik er wat van zei, nou ik hem gezegd dat ik ervoor betaal en dat ik dan ook wat mag verwachten. Het werd dan ook door de keuken terug genomen en ik kreeg andere die wel goed was. Maar zelfs hij heeft al die typische mentaliteit , die heeft hij niet van mij meegekregen.