De eerste sneeuw is gekomen

Vanmorgen was ik rond half 8 wakker en een beetje dommelen, om kwart voor 8 kwam Ingrid de kinderstoel van Sabrina halen- Een beetje tv en opgestaan. Half 10 kwam Ingrid vragen of ik mee wil inkopen doen maar nee ik heb niets nodig , Laat Sabrina maar bij ons. Theresa met Mama mee. De sneeuw is tot net boven ons gekomen en er is behoorlijk sneeuw gevallen. We kijken rondom ons overal op de sneeuw. Het is tot onder de 1000m gekomen en wij zitten op de 800m. Het is koud en winderig.
Ingrid kwam weer thuis met Theresa . Theresa liet vol trots haar Iowa gevoerde hoge bergschoen/laars zien. Deze zijn om gewoon te dragen en als ze naar school gaat. Warme droge voeten is hier toch wel belangrijk. Ze hadden het koud gehad en ik heb Theresa´s handen gewarmd en ik vroeg haar geen handschoenen meegenomen? Ja wel Oma maar vergeten aan te doen. Nog koffie gedronken met Ingrid. Die voor mij inpakpapier had meegebracht. Ik had nog altijd de bonnen van Gröbming en ze zijn de 30. afgelopen dus ik moest ze wel gaan gebruiken. Ben ik maar naar Kaufhaus Rapl gegaan en heb een reuze doos Duplo voor Sabrina gekocht. Die is voor haar verjaardag , ze heeft de afgelopen jaren niet veel gekregen want tja wat moest je haar geven. De 2 bonnen van elk 10 Euro gebruikt en dan was het nog 40 Euro er bij betalen. Maar dan hebben we ook wat. We hebben nog heel veel Duplo om mee te bouwen , dit is meer om mee te spelen en niet bouwen. Dat kan ze nog niet met nadruk op nog niet.
Ik eten voor Jan en mij gemaakt, oude Semmeln doorgesneden en een kant geroosterd. Dan de Rucola erop en daarboven op de reepjes gyrosvlees. Ik had Zaziki van de komkommer, yoghurt en kruiden gemaakt en die er als laatste bovenop/ bij naar believen. Heerlijkkkkkkk.
Nu (2 uur) komt er een zeer matig zonnetje door en en de katten naar buiten gelaten en even het huis luchten. Dan schijnt de zon en het regent heel fijn tegen sneeuw aan. Het waait nog steeds hard en dat maakt het zo koud.
Toch nog wat huishoudelijke zaken gedaan , vaatwasser gevuld en leeggeruimd 2 wassen gedaan en gedroogd en hop in de kast. Bedden opmaken (dat deed Jan) en Jan heeft gestofzuigd , De rest van de dag in rust doorgebracht.