Het gaat Sabrina goed

Ik dank Angela , mijn vrienden, mijn zussen en nichten voor alle support. Dat heeft me veel geholpen.

Vanmorgen om 6 wakker . Was het gisteravond al wit nu is het diep winterlich. En het sneeuwt en sneeuwt en sneeuwt nog steeds. Er zijn overal bomen omgegaan doordat ze het niet dragen kunnen. Veel lawine gevaar want de sneeuw is zwaar (vochtig)
Er is nog niet geschoven bij ons en Jan is Theresa gaan wegbrengen. Het is glad en dan komt ze toch veilig op school aan.
Jan kwam pas tegen achten terug en zei dat hij doodop was van door die sneeuw ploeteren en dat het maar goed is dat hij was meegegaan want ze was alleen maar afgeleid en kwam niet vooruit. Het blijft heel hard sneeuwen en nu om kwart over 8 wordt er geruimd bij ons. Maar besloten dat Theresa ook gehaald wordt.
In de loop van de morgen hadden ook wij stroomuitval maar gelukkig al snel weer stroom Maar er schijnt grootschalig stroomuitval te zijn. Ook de B320 was vanmorgen afgesloten geen idee hoe het nu is. Hele kolonne vrachtwagens die tussen Gröbming en Pruggern vast staan. Treinverkeer ook niet mogelijk en er is wel een busdienst opgezet maar ja dat gaat ook niet echt goed. Veel bomen op leidingen en straten. Veel verkeersongevallen. Nee en dat niet na een vleugje zoals in Nederland. Er zijn al plaatsen waar meer dan 70 cm is gevallen , we zaten vanmorgen aan de 20/25 cm en het sneeuwt maar door dus nu alweer een laagje erbij. Omdat de bomen nog niet kaal waren en de sneeuw heel zwaar is (nat) vallen ze dus om. Ook bij onze buren een groot stuk van hun appelboom af.
Jan had Theresa weer gehaald en na het eten en huiswerk maken ging ze in de tuin sneeuwpop maken. Na eerst kappertje gespeeld te hebben met Opa. Ondertussen had ik even Jannick gesproken.
Sabrina haar medicijnen zijn wat afgebouwd zodat ze wat langer wakker kan blijven. Ze doet nog dezelfde dingen zoals kusjes geven en neus oren en haren aanwijzen. Ze heeft net zo´n groot litteken als Randy en ook net zo´n vorm. Toen ik met Jannick sprak was ze al langer dan 24 uur aanvalsvrij wat ze nog nooit geweest is. Ze beweegt haar linker hand en voet minimaal en ze verwachten dat ze er weer mee kan leren omgaan in de Reha. Ze beginnen al in het ziekenhuis met fysio. Al met al lijkt het haar goed te gaan. Ze ligt nu nog op de Kinder IC.
Eind van de middag Theresa naar het turmen van de Skiclub gebracht en dat was nog problematisch want Jan kreeg de auto niet weg. Rondom wat schuiven en scheppen en ongeveer om zijn eigen as stond hij ineens op de straat. Toen we terug kwamen eerst een stuk weg gegraven en dan de auto pas neergezet.
Zo gaan we weer om haar op te halen en hopen dat we dit keer de auto wel weg krijgen. Ik heb geprobeerd de auto van jannick uit te gaven er lag een 50 cm bovenop de auto en aan een kant was de sneeuw er tegen op gewaaid dus je zag de auto in de sneeuwberg niet meer. De 50 cm halen we makkelijk. Wij hebben gelukkig stroom maar een groot deel van het Ennstal moet ook de nacht zonder stroom doorbrengen. Maar het kan alsnog ons ook gebeuren , kaarsen staan klaar en de zaklampen ook.

Wat een goed bericht van Sabrina, fijn dat het veel beter gaat. 😘

Anja 2019-11-13 18:34:42

Wauw, dat klinkt veel belovend. Xxx

Annemarieke 2019-11-13 18:45:37

hoi zus fijn deze berichten te horen hopen dat het zo blijft en dat er een steigende lijn in komt heel veel sterkte voor jullie allemaal en Theresa een dikke kus wat is het toch een leuke meid.

els molenaar 2019-11-13 20:03:24

stijgende lijn bedoel ik natuurlijk 🤣🤣

els molenaar 2019-11-13 20:04:10

wat fijn , om deze goede berichten te horen over Sabrina, al zal het nog wel even duren voor ze de oude is, alle goede nieuws hierover is zo welkom, sterkte Jannick en Ingrid en Sabrina nu van Harte Beterschap, XXXX. Nicolette Jan en Theresa, jullie nu veel sterkte bij het weer iedere dag uitgraven van de auto's, en weer zeker dat Theresa er een hele mooie sneeuwpop zal maken, veel plezier.dikke kus van ons allemaal.