Het blijft winters

Mittwoch 21.Februar
Volgens de weerkalender :
Kleine Zeitung: Wetterexperte Werner Troger weist auch auf wichtige Lostage hin, die auch in Bauernregeln vorkommen. Eine davon ist "Felix und Petrus (21./22. Februar) zeigen an, was wir 40 Tage für Wetter haben." Die Regel weist, verglichen mit anderen alten Wetterweisheiten, sogar eine recht hohe Trefferquote auf!
En wat hebben we vandaag voor weer? Het sneeuwt!
Hoewel er ook wat zon ze zien is vandaag.

Heerlijk geslapen met ons prinsesje tussen ons in en om 7 uur werd ze wakker. Dus ze mocht Kika kijken. Oma toch maar opgestaan en ontbijt gemaakt. Ze is lekker in haar pyama daar gebleven tot ze van mama mee moest naar beneden. Kan niet zeggen dat het nu rustiger is want ze was heel zoet en stil.

Toch maar weer wat fotos gescand en het is toch wel heel leuk om veel dingen terug te zien. hoewel sommige ook niet.
Er is een foto van Vakantiekolonie Onze Woning in Nunspeet erbij. Vakantie was toch wat anders en ik heb niet echt gelukkige herinneringen eraan. Ikschat dat ik 8 of 9 jaar was toen ik er heen moest en ik ook nog verlenging kreeg omdat ik te weinig had toegenomen. Ik kan me herinneren dat mijn moeder mij een schoendoos vol met dingen gestuurd had omdat het Sinterklaas en mijn verjaardag enz daar ook was. We hadden het arm en marsepein was erg duur. Er zat iets van marsepein waar ik helemaal gek op was.bij dat werd gelijk ingenomen en heb ik nooit meer terug gezien. Dat heeft me daar zo veel verdriet bezorgd dat ik het nu nog kan voelen. Je moest alles eten wat werd opgeschept en als je moest kotsen werd het aan de kant geschoven en moest je de rest eten. De karnemelk (wat ik sinds dien niet meer lust) smaakte alijd naar chloor waarschijnlijk omdat ze de bussen waar het in zat daarmee spoelden.
Uiteraard handen boven de deken en je moest allemaal op dezelfde zijde slapen. Er waren 2 speelhuisjes Saskia en Jeroen waar we soms mochten spelen de een voor de jongens de andere voor de meisjes. Ik kan me een kerstviering herinneren waar we heen gingen bij het leger. En altijd buiten wandelen en zingen. Onze woning moet je wezen onze woning moet je zijn. Daar wordt je geheel genezen van je ziekte en je pijn. Dat laatste had ik beide niet. En de zielepijn heb ik nu nog. Op je verjaardag kreeg je bij uitzondering een pudding waar ze mij geen plezier mee deden had liever de romige yoghurt gehad . Het hardhandige schrobben met een borstel als je allemaal tegelijk onder de douche ging.
Er zijn heel wat tranen in bed vergoten. Ik moest voor 6 weken en kreeg er dan ook 6 weken bij dat was best een lange tijd weg van huis. Op de achterkant van de kaart staat 2 pond en 40gr. Dat was ik aangekomen en waarschijnlijk bij thuisomst alweer kwijt. Het is de eerste foto.

Foto 2 Geen idee welk jaar en geen idee welke ik van de kinderen ben. Ik geloof dat er ergens in de buurt van het Roodeburg terrein ergens achter de Willem de Zwijgersingel richting Zijl een recreatiedeel was met dit watertje. Daar was dan ook een rolschaatsbaan. Maar ik kan het heel erg mis hebben. Het is mijn moeder die er ook op staat.

foto 4 Schoolfoto Hooglandse Kerkgrachtschool ik ben op de achtersterij met een blokjesjurk helemaal voor in zwarte trui Ton Zomerhuis , het meisje bij het verfbord denk ik Joke Chaudron en het meisje met vlecht naast mij is Sjaantje vd Berg (hadden geloof ik een bloemenwinkel aan de Hoge woerd.).Het meisje naast Joke en voor het jongetje is dacht ik Willie van Haarlem en haar tweelingbroertje Johan zit voor het meisje bij de juf meer kan ik me niet herinneren.Maar het zou ook zo maar kunnen dat deze foto ook van de kleuterschool is.

Een aantal foto van mij en Christina en ik dacht dat het grotere meisje Gonnie is. Weet de familie connecties niet meer . Christina was de dochter van tante Ria en Oom Joop Vethaak . Tante Ria een dochter van Tante Pie de half zus van mijn Oma met nadruk op half. We waren vaak in de Kennemerduinen . Als kind mocht ik vaak met mijn Oma en Opa mee. Naar de familie van mijn Oma, in purmerend, in Assendelft, in Haarlem en weet niet waar allemaal heen geweest. We gingen ook vaak naar Groenendaal moet daar dan ook ergens zijn iets van een bos of recreatiepark.

Na het middageten samen met Jan aan de wandel en onderweg wat inkopen gedaan . Was er wat zon tussen de middag warm was het niet en toen we thuis kwamen ging het waaien en was het echt koud en geen zon meer.

Vandaag is ook mijn schoonzoon Jeroen jarig en 40 geworden. Allemaal gefeliciteerd jammer dat ik geen taart kan komen eten.
Jan heeft ook een domper gekregen . Hij had zich erg verheugd om zijn kinderen te zien maar Dennis heeft afgezegd. Wel heel jammer voor Jan het is toch ook een soort afscheid nemen. Maar over 2 weekjes zijn Bianca en Angela er. Daar is hij ook blij mee.

Hallo Nicolette. Volgens mij is de eerste foto "Onze Woning" in Nunspeet. Ik ben daar ook geweest, maar gelukkig niet zo lang. Het huis is afgebroken en nu staat er een seniorencomplex. Het liedje heb ik ook gezongen, maar niet van harte. -groet, Danielle

Danielle 2018-02-21 17:55:50

die groepsfoto bij het duinmeertje, met jou oma Gijzen, mijn moeder en mijn vader, jouw tante Rie en ome Joop, met Christina,Nicolette,Anja de Deugt,een vriendinnetje van mij en Gonny Slenders een nicht