Dag 3

Nederland, Leiden

Ik was om kwart voor 6 wakker en een beetje blijven liggen en dan toch opgestaan en beneden wat tv kijken. Manfred was al weg en Erna kwam ook uit bed en nog een beetje later Jan. Ik werd lekker warm gehouden door Guusje (hun hond) die zich lekker tegen mijn aan nestelde.
Nu even verslagjes schrijven en verder nog geen plannen.
Jan en ik zagen kans om de hele morgen te zitten dommelen maar in de middag ging de zon schijnen werd het lekker weer dus aan de wandel. In het nieuwe winkelcentrum gekeken en we hebben ons lopen vergapen aan alle lekkere dingen. Vonden bij het Kruitvat pepernoten maar verder vonden we niets voor de Sinterklaas. Nog gevraagd of ze sinterklaas inpakpapier hadden maar helaas nog niet. Wel wat dingetjes die we nodig hebben meegenomen. Een bloemetje meegenomen voor Els en ook voor Erna. Dat is iets wat we in Oostenrijk nooit doen. Bloemen zijn duur en meestal heb je er amper plezier van zo snel zijn ze weg. Het valt ons elke keer weer op hoeveel er in de winkels ligt , wat een keuze je hebt, en ook de prijzen zijn voor ons goedkoop. Al moet je er uiteraard wel de middelen voor hebben om het te kunnen kopen. Thuisgekomen lekker buiten in de tuin zitten en dan kwam Erna ook al snel want haar gesprek na werktijd ging niet door.
Ze heeft een oude kinderwagen voor een gehandicapt kind meegenomen die we zouden kunnen ombouwen tot een stoel voor Sabrina. Het een en ander nog uitdenken.
Nog wat later kwam Manfred en konden we gaan eten.
Na het eten met Erna en Jan naar Els en Nance. Een hele leuke gezellige avond en Els en Nance hadden een verrassing en daar gaan Theresa en Sabrina heel veel plezier aan beleven. Ik kreeg een hele tas vol met sinterklaasdingen en cadeautjes zelfs papier had ze er nog bij gedaan. Dat is een verwennerij voor de hele familie.
We kregen lekkere vlaai bij de koffie wat al een verwennerij is. Wat voelt het goed om door familie en vrienden zo verwend te worden.
Dan toch weer naar huis want Erna moet morgen weer werken. Dan met Erna nog even wat dingen bekeken , ze werkt in de gehandicaptenzorg. Ook zij schrok toch van de prijzen maar in Nederland wordt erg veel vergoed. We vonden een groot schommelzitje want ze is nu te groot voor de normale dan betaal je dus 1500 euro. Maar er is duidelijk meer te vinden in Nederland dan in Oostenrijk.
Het internet wil niet dus dan maar schrijven voor later.