Nog steeds koud en nat

Oostenrijk, Gröbming, Stoderstraße 801

Vanmorgen al heel vroeg wakker maar ik sliep gisteren om half 10 al- Dus alles op mijn gemak tot Sabrina kwam. Ingrid kwam haar weer halen en dan eerst koffie gedronken. Behalve eten maken en opruimen niet heel veel gedaan. Want tegen 11 kwam Sabrina weer want er was een moederdag voorstelling op de Kiga. Ondertussen zijn wij wel gaan eten en toen we klaar waren was Ingrid er weer en kon ze weer naar huis. Dan zijn we er nog niet want eind van de middag komt ze weer want gaat Ingrid met Theresa naar de karate.
Christina het oog afplakken van Theresa doen we nu al meer dan 6 jaar en wat ze er erg aan vindt is dat de pleister op haar goede oog moet en ze ziet bijna niet met haar slechte oog. Dan kan je bijna niets doen want je ziet gewoon niet. Ze heeft geen gewone oogaandoening maar ze mist een deel achter haar oog. Daarom kan ze ook niet geopereerd worden .En ja we hebben er tekeningen en plakkers opgehad maar ze is nu gewoon ontroostbaar. Ze hoeft niet meer te plakken als ze naar de Volksschule gaat en dat is in September.
Ik lees net in de krant dat we ook een Ation in Liezen krijgen en dat die in de herfst open gaat. Er wordt hard gewerkt op het terrein van Eisenhof het ligt al bijna helemaal plat. Er komt een hotel met 130 bedden en een shoppingdeel. Er was een tekening waar op je kan zien dat er al een Action is ingetekend. Het hoteldeel gaat pas volgend jaar open. Ook een paar winkels die verdwenen waren toen er afgebroken werd voor de Eli zoals de Takko komen nu ook daarin. Ik verheug me op het winkelgebied wat zo steeds meer ontstaat.
Ik zou eind van de middag op Sabrina passen maar Jannick was toch niet naar de borrel op zijn werk gegaan. Hij zei me ik ken mezelf dan blijf ik plakken en morgen willen we om 7 uur weg gaan. Dus hij was samen met Sabrina even koffie drinken en ze zijn dan weer gegaan.
Gaat eind van de middag om 17 uur de zon schijnen tja dan heb je er weinig aan. Wordt opnieuw sneeuw tot op 1000 m opgegeven. Tja de Ijsheiligen komen er aan. (Die Heiligen besuchen uns laut Kalender zwischen 11. Mai bis zum 15. Mai. Sie sind unter dem Namen Mamertus, Pankratius, Servatius, Bonifatius und Sophia von Rom bekannt.)

Leuk! Liezen ontwikkelt zich al meer. Verheug me nu al op onze volgende winkel/lunch date!