Een zeer rustige zondag

Sonntag 20.August
Rustige start van de dag en het bleef eigenlijk ook rustig.
Gisteren kreeg ik van Trixi een gerbera in de pot en een doos chocolade. Erg lief.
Dominik kwam en als hij alleen is hoor je hem niet. Af en toe vraagt hij wat en dan help ik hem of geef hem antwoord. Lekker gegeten en hij liet het zich weer smaken. De grilkip was zo groot dat Jan en ik er morgen nog voldoende aan hebben. Dat scheelt weer bij het koken in tijd.
De hele morgen nog regen maar inderdaad in de middag ging de zon schijnen en werd het ook weer wat warmer. Maar na de afgelopen tijd fris in vergelijking. Vanmorgen de kachel aan gehad.
De familie van beneden is vanmorgen richting Stadl vertrokken.
De eerste tas is gepakt met alle handdoeken en beddengoed enz.
Bericht gekregen van Barbara dat ze op de katten komt passen knuffelen en verzorgen. De vakantie komt er nu snel aan.
Ondertussen 4 uur dus ook niet echt meer een tijd om erop uit te trekken- Dus we houden het maar op een rustige zondag.
De familie kwam thuis en Theresa kwam gelijk boven dus Dominik ook weer blij. Samen zitten knippen.
Wij kregen van Ingrid weer een Apfeltorte van haar moeder. Die weet dat Jan het zo lekker vindt dus bakt ze steevast ook eentje voor ons.
Een stukje voor vanavond , een stukje in de koeling en 2 stukjes in de vriezer.
Ik heb eindelijk een deel gevonden van dingen die ik al die tijd dat we hier wonen al kwijt was. Nog niet alles want ik mis nog mijn dingen van ons trouwen. Maar heb nu een bak vol oude fotos en mijn oude poeziealbums. Vanmiddag in zitten lezen. Vol ontroering want mijn ouders, mijn grootouders van 2 kanten en veel anderen die er in geschreven hebben en die er niet meer zijn. Vroeger had je er geen idee van dat het zo veel jaren later zo´n effect heeft.
Zo het weekend is weer voorbij en een drukke week voor de boeg.

Lekker rustig aan de vakantie voorbereiden. Top!