Hard werken aan mijn balkonparadijsje

Oostenrijk, Kleinsölk

21 april
Super zonnig en warm weer , temperaturen tot 28 graden. Hannes en Jannick begonnen vanochtend met de balken omhoog takelen. Hannes baalde verschrikkelijk want het blijkt dat inderdaad de vloer niet afgemaakt is en ze gewoon lagen vergeten zijn. Hij zei , ik ben constant bezig met fouten van anderen aan het herstellen. De tractor is kapot en die moet hij maken en dan belde er iemand dat hij moest komen bomen snijden. Hij ging helemaal uit zijn dak vandaan en zei dat hij niet overal tegelijk kan zijn. Doordat de vloer er zo aan toe is is er veel extra werk maar het plan is nu klaar en ze zijn nu bezig met zagen .
Jan is net thuis gekomen want zijn werk had gevraagd om naar Liezen te komen, hij zei ons nog voor hij we ging nou dat is of eind van de maand voor het laatst of ze hebben nog wat voor me. Nou het was best goed nieuws, hij gaat buiten zijn normale werk speciaal werk doen, bv als een winkel is verbouwd die schoonmaken . Het kan ook in de avonduren zijn of in het weekend. Hij heeft het wel eens meer gedaan maar nu gaat hij het in heel Steiermarken doen. Hij krijgt een autootje van zijn werk dus hij hoeft niet meer met onze auto en blijft zijn andere werk erbij houden en daar kan hij dan ook heen met de bedrijfsauto. Hij had nog geen ja gezegd want hij wilde eerst overleggen. Ik heb hem gevraagd wat hij zelf wil en hij wil het graag gaan doen , ook verdiend hij dan beter.
Ik ben best trots op hem want hij heeft toch maar met zijn 63 jaar werk gekregen. Die speciaal projecten doe je meestal samen met anderen dus ook dat is wel gezellig.
Ondertussen moest iedereen wat anders doen en dus bleef het werk verder liggen tot aan het eind van de middag.
Ze zijn nu begonnen met alles in elkaar schroeven.

21 april 2011 14:06 | Door: Annemarieke Er zijn 5 pakken Brinta in Grobming. Ik zal Lex vragen of hij ze buiten om de hoek van het huis zet dat kun jij ze (laten) halen wanneer je maar wilt.