Muraubahn

Oostenrijk, Murau

Vanmorgen waren we startklaar om 8 uur om te vertrekken. Het leek erop dat het mooi weer zou worden want de zon kwam al door. Dus het rijden over de Sölkpas was bijzonder mooi en we hebben reeen gezien en ook een moederree met een Kitz voor onze auto langs. We kwamen in Murau aan en het was al warm en volle zon. We konden nog kaartjes kopen want we waren dus vroeg genoeg. Theresa ging weer om een kleurplaat vragen en kleurtjes en die kreeg ze ook. Gelijk de andere kinderen ook die er stonden te wachten. Om kwart over 10 vertrok de trein naar Tamsweg er zijn enige stops onderweg en een wat langere omdat er water gevuld moet worden. Dan mag je er ook uit. Uiteraard muziek onderweg en dat beviel de kinderen zeer goed . We zaten ruim in onze coupe en heerlijk met de ramen open want het was knap warm. Wel komt er dan roet naar binnen.
In Tamsweg zijn we naar ons vaste terras gegaan waar je heerlijk kan zitten aan het park en Theresa kon spelen tot haar ijsje kwam en daarna weer. Je hebt 1 1/2 uur voor de trein weer vertrekt kort maar lang genoeg om snel wat te eten. Wij hadden tostis met een uitsmijter erop , Theresa wilde ijs eten en uiteraard hapjes van onze tostis. Een foto naar Mama en naar Papa van haar gestuurd. met als bijschrift Tamsweg kreeg ik een foto van Jannick terug met Obertauern dus we waren niet eens ver van elkaar. Dan op ons gemak terug lopen en Theresa wilde nog wat winkelds naar binnen. Tja ze kwam met een jurk en een jumpsuit naar buiten. Dan toch echt snel naar de trein. Theresa wilde graag in een hele open coupe zitten met houten bankjes en dat was echt bij deze temperaturen erg lekker maar wel extra veel roet.
Terug in Murau zijn we nog even bij de Action gaan kijken maar daar was veel uitverkocht maar wel pepermuntjes voor Jan en dropjes voor mij en Theresa een doos met allerlei eetbare kralen en dingen waar je ieraden van kan maken en dan opeten. Ze hadden geen Schuletüte meer ook allemaal uitverkocht en ook geen Pinata meer want die wilde Theresa graag op haar verjaardagsfeestje. Uiteindelijk was ze met Jan alvast naar buiten en heb ik een leuke kleine prullenbak met eenhoornen gevonden en wat kleine prulletjes erin en thuis heb ik ook al wat prulletjes verzameld. Nog wat snoep erbij en dan met doorzichtig plastik erom heen verpakken voor de eerste schooldag. Ingrid had pas nog wel een Tüte gevonden bij de Action. Ze hadden een zak met doosjes met rozijnen die vindt Theresa erg lekker en de rest allemaal schoolprullaria. Het is hier een heel ritueel die eerste schooldag. Maar niets voor Ingrid en Jannick gevonden die vandaag hun trouwdag hebben.
We reden de Sölkpass op en daar brak echt slecht weer uit boven op de pass zag je geen hand voor ogen meer door de dikke nevel. Dus Jan gemaand om rustig te rijden want je kon geen bocht zien aankomen en ook geen tegenliggers. Dan naar beneden rijdend werd het langzaam aan beter maar het bleef flink regenen en ook in Gröbming onweer en veel regen. In Gröbming aangekomen wilde ik broodjes halen maar ook allemaal op. Maar bij de versvitrine waren de belegde broodjes voor de helft dus daar een aantal van mee genomen. Bij de bloemist een pot met leuke gele roosjes leuk laten verpakken en die voor Ingrid en Jannick meegenomen. We kwamen gelijk met Jannick aan die zich door een collega liet brengen, dus ik vroeg hem te slecht voor de motor? en hij nee ik had geen regenkleding meegenomen. Theresa afgeleverd maar die wilde bij ons komen eten en even later kwam Jannick ook Sabrina brengen want zij gingen uit eten. Dus later Sabrina haar nachtpap gegeven en haar laatste medicament en dan naar haar bed gebracht. Zo waar gelijk in slaap. Theresa zit in haar pyama in ons bed tv te kijken. Die brengen we zo naar bed als ze haar tanden gepoetst heeft.

https://www.facebook.com/malcolm.schwidder/videos/10153080592032596/ deze kwam voorbij

Te laat: maar alsnog gefeliciteerd!!! 😘