Allerseelen

Meerfluten umspült
Eine schwarze Gondel zum Geleit

Sir Kristian Goldmund Aumann, Poet, 2018

Vanmorgen om 7 uur wakker en eerst de katten eten gegeven, die kleine had ondertussen al mijn glas water over mij heen gekiept.
Dan een uurtje ontbijt tv en opgestaan. De hele badkamer gepoetst en dat zelfs voor mijn ontbijt.
Ontbeten en een koffie en even zitten.
Gisteren hebben we de hele serie van Valhalla gekeken dat was zo spannend dat we pas tegen 12 naar bed gingen. Daarna reuze goed geslapen. Ik kan nog steeds niet vlak liggen want dan krijg ik het benauwd dus nog steeds half zittend tegen een berg kussens. Maar ik merk het gaat mij elke dag beter. Ik kon vanmorgen mijn voet ook weer afrollen dat loopt een stuk beter. Het blijft nog steeds rustig aan dan breekt het lijntje niet. Het is zwaar bewolkt met wat stukjes blauw dus de hoop dat het gaat opklaren is er.
Theresa doet ons vaak lachen. Er is reclame van Vagisan op tv, dan zegt ze tegen Ingrid ,Mama dat moet je voor mij kopen. Uhhhhhhhhhhhh ja waarom? dan krijgt ze als antwoord het is zo droog tussen mijn tenen- (Vaginale creme)
Jan is vanmorgen zijn banden aan het wisselen voor winterbanden, prima weer vandaag om dat te doen.
Sabrina mocht vandaag weer naar de Kiga en Theresa had nog een vrije dag van de school. Ingrid kwam koffie drinken en ik heb zo iets dingen waar je niets aan kan veranderen moet je gewoon nemen het is niet anders. Dan maakt ze zich nu al druk om de afspraak van Sabrina in Wenen in het ziekenhuis. Ik denk dan komt tijd komt raad het is zinloos om je druk te maken. Dan zegt ze dat ze nierenpijn heeft en ze wilde een afspraak bij haar huisarts, die stuurde een mail met dat ze urine voorbij moet brengen naar mijn idee gewoon normaal en dan barst ze uit en ik heb geen afsluitbare beker. Dus ik zei haar ik heb hele kleine Tupperware die ik meestal gebruik daarna gewoon weer goed schoon maken. Nou dat doet ze niet en blablabla. Ik word daar erg moe van . Ze wil niet aan het werk dat is duidelijk , het bejaardenhuis/cerpleeg heeft geen contact met de buitenwereld en ipv een gewoon masker moet ze nu die FFP 2 of iets dergelijks dragen.
Ze maakt zich overal druk om en het helpt allemaal niets. Ze ging Sabrina ophalen en gelijk langs de apotheek om een potje te halen.
Vanmiddag komt Zoe bij Theresa spelen. Die heeft wel echt pech eerst geen Skiclub en Karate omdat ze in Quarantaine moest en nu mag dat allemaal niet meer. Ingrid had al de skiuitrusting voor Theresa gehuurd en ik dacht nog wacht daar toch mee maar nee .Eigenwijs is ook een vak op zich.
Theresa wilde bij mij blijven dus we gingen Squla doen. Ik vroeg haar vindt jij het goed als Papa het weekend Melanie meebrengt en ze roept vol vreugde ja. Ingrid zegt steeds dat Theresa dat niet wil maar ik kan echt niets aan haar merken. Ze zei wel zo dom dat Papa en Mama scheiden- En ik acht Theresa het is niet anders beter nu en vrienden blijven dat samen met alleen maar ruzie. Ook zei ik haar Opa en Oma zijn ook allebei een keer gescheiden en ze was vol verbazing. In het weekend moet Ingrid beide dagen werken en wil Jannick komen en dan beide dagen gezamelijk ontbijten bij ons. Vinden wij ook gezellig.
Middageten gemaakt een grote pan bami voor 2 dagen, eitjes bij gebakken en ik heb er nu ook atjar bij. Dan met Jan samen gegeten.
Nu 13 uur en er valt steeds meer zon naar binnen.
Misschien zo een wandelingetje maken.
Inderdaad een kort wandelingetje gemaakt samen met Jan,
Dan wilde ik voor Theresa een Nachtwacht DVD box bestellen omdat ze nu genoeg geld bij elkaar heeft. Kunnen we de Bol.com niet meer gebruiken omdat ze niet meer naar het buitenland leveren. Het geld van de bon maar in haar spaarpot gedaan en de kaart aan Jula gestuurd. Dan moet ze wachten tot we weer in Nederland zijn.
Emma de leidster van de Kiga waar Sabrina de besmetting van had is zeer ernstig ziek en ligt nog steeds in het ziekenhuis.
Ik schat dat ze ook ergens rondom 50 is.