Knoop doorgehakt

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Dinsdag 28 oktober
Eindelijk de knoop doorgehakt, ik kom een weekje naar Nederland. De langlauf wil graag de skateskies voor de opendag hebben en het lukt ons niet om aan verpakkingsmateriaal te komen om de ski’s goed te kunnen verpakken. Anders kon de bodedienst het ophalen en wegbrengen. We hebben in totaal 40 maal nieuwe ski’s staan en nog wat oude ski’s. Jannick heeft in zijn skitas alle skatelatten en nog een paar klassiek kunnen pakken.(ik geloof 22 paar) Het is niet te tillen maar er zitten wieltjes onder de tas en volgens Jannick kan ik er trappen mee op en af.
Eerst wilden we ze met de auto brengen en dan op de autoslaaptrein een stuk maar dat was niet gunstig wat dagen aan ging, nu heb ik plaats in de citynigtline heen en terug moet alleen een week blijven want eerder terug ging ook niet meer. Eerst kon ik nog met de DB slaaptrein maar met 5x overstappen was dat ook niets. Ik wordt dan door Aad Morren opgehaald in Utrecht. Wat ik wel fijn er aan vindt dat ik nu naar de opendag op zondag 9 november kan , dan wordt ook de nieuwe skatebaan in gebruik genomen. Je kan dan allerlei proeflessen volgen. Voor verdere programma kijk op www.langlauf.nl .
Bianca we hebben ons te goed gedaan aan de rookworst die je had meegebracht samen met het laatste pak boerenkool was het een Hollands feestmaal.