Bloedhete dag

Slovenië, Catez ob Savi

Vanmorgen werd ik wakker van Jan om 4 uur en had kramp in mijn voet en kuit. Gelukkig eruit gekregen en weer gaan slapen. Het was gisteravond een verschrikking . De Duitsers een eindje verder waren aan het feesten en hadden veel bezoek. De kinderen renden rond de tenten en gilden en schreeuwden. Om half 10 ben ik naar buiten gegaan en ze bleven dus gelijk weg bij ons en een van de aanwezigen zei iets over het schreeuwen dat ze deden en ja het werd minder. Het verbaast mij altijd dat er mensen zijn die geen normen en waarden meer hebben als ze op een camping zijn. Of zullen ze zich thuis ook zo gedragen? Je hoort hier vrij jonge kinderen nog buiten spelen als het al tegen 12 is. Het mag dan nog vrij warm zijn maar het is al vroeg donker .Theresa was bij Sabrina gaan liggen . Sabrina aan het hoofdeinde en Theresa aan het voeteneinde. Ik werd pas om 7 uur wakker en ben om half 8 eruit gegaan. Het was al warm en de temperatuur steeg behoorlijk aan tot we dikke dertigers hadden en het gevoel bloedheet was. De morgen in de schaduw doorgekomen en middageten gemaakt. Griekse rijstschotel en zaziki van verse komkommer gemaakt. We hadden nog dadeltomaatjes dus niets te kort. Als toetje een ijsje. Dan zijn we ons gaan omkleden maar we zijn niet buiten gaan zwemmen. Het was mij te heet en te druk. Bij het binnenbad kan je ook naar buiten. Lekker rustig en Theresa kon elke glijbaan zonder wachten nemen. Toen ik het zat was en moe zijn we gaan douchen en haren wassen en terug gaan lopen. Sabrina doet al de hele vakantie alles zelf lopen en zelf zwemmen en bij alles hoor je kan ik zelf. We helpen haar bij het op de wc gaan maar dan pakt ze zelf papiertje en trekz zelf door en doet als ze een rok of jurk aan heeft haar onderbroek hoog. Dat valt met een hand niet mee. Ze draagt haar Schienen behalve als we gaan zwemmen dan doen we ze uit bij het omkleden. We bemerken dat in het water het handje totaal ontspant en vooral als het golfslagbad aan is dan is ze ongelooflijk ontspannen en laat zich op de golven heen en weer drijven. Theresa ging lezen en ze leest nu het vampierhandboek van Paul van Loon. Af en toe vraagt ze wat staat daar? bv het woord eeuw. Ik leg het uit en dan leest ze verder. Haar woordenschat wordt zo steeds groter maar ook haar begrijpend lezen in het Nederlands. Sabrina ging met haar waterspel spelen en was binnen de korste keren doornat. Maakt allemaal niet uit, we hebben weeer een ander wasrek. In de avond komen de muggen en gaan wij naar binnen. We laten wel alles met hoorgaas open en de ventilator aan. Ze mogen nu ook op de Tablet spelen.
Het is half 7 en nog steeds 29 graden. We hadden buiten stokbrood en kaasjes gegeten. Net een banaan en yoghurt dus ze kunnen er weer tegen.
Ze mogen op blijven tot ze naar bed willen , het was nog geen enkele keer later dan 20 uur. Dan zijn ze ook gelijk weg.