Rondje Kurpark

Dienstag 2.Juni
Gelukkig alweer een hele mooie dag al was er heel veel en soms echt behoorlijke bewolking. In de middag snik heet dan wel blij met wat schaduw.
Kreeg vanmorgen van Jannick de bevestiging dat wat gisteren in de planning stond gelukt was dus ik kan me gaan verheugen.
Ingrid moest vanmorgen wat dingen regelen met de bank en was Theresa dus bij ons.
Daarna samen met Jan op het balkonnetje gegeten van de grilplaat, lekker Griekse gehaktballetjes met Zaziki, ik had grilbrood en die lekker ook met Griekse olie en kruiden en dan gebakken, een salade met fetakaas en smullen maar.
In de middag moest Ingrid nog naar de Baumeister , Theresa en ik meegewandeld en dan wij in het Kurpark spelen tot ze klaar was . Gelukkig was het in de Gradieranlage heerlijk koel want het was in het park behoorlijk heet en dan achter Theresa aanrennen en overal optillen en vanaf tillen zakte bijna door mijn voegen.
Seit Sommer 2007 verfügt Gröbming über eine weitere Attraktion für Gesundheitsbewusste - die Gradieranlage, eine "Freiluftinhalationsstätte" in der über Schwarz- und Weißdornbündel oder Tannenreisig Sole versprüht wird, wodurch eine "Prise Meeresluft" ins Binnenland kommt. Diese wird sitzend oder gehend eingeatmet und verschafft Erleichterung bei Allergien, Gefäßkrankheiten sowie Herz- und Kreislaufunstimmigkeiten. Darüber hinaus beugt die Luft Ermüdungszuständen nach geistiger und körperlicher Anstrengung vor und vermittelt ein Gefühl der Ruhe und Entspannung.
Dan wilde Theresa ijs eten , maar zijn we ipv het Kurparkterras naar St Georg binnendoor gelopen. Het pad gevonden en dat is heel smal en door het groene en dan sta je ineens vlakbij het hotel. Een weg waar veel schoolkinderen gebruik van maken. Want Ingrid wilde het daar ook wel eens zien na mijn verhaal er over. We waren de enige gasten en ik werd al gelijk onthaald door de chef want hij wist nog dat we er zondag waren. Ingrid en Jannick hebben een plan met St Georg en ik dacht dan ga ik het gelijk maar even vragen en wouw wat daar allemaal mogelijk is en hij heeft Ingrid gelijk een rondleiding gegeven. Dan had hij een interessant idee waar Ingrid al helemaal weg van is en wat mij ook super lijkt. Dus moet Ingrid eerst maar eens gaan overleggen met Jannick al denk ik dat Jannick er niets meer tegen in kan brengen.
Vanavond gaat Jannick de broeders en zusters bellen en dan wordt het grote nieuws bekend gegeven.
Ondertussen heeft Jannick dat gedaan en op de een of andere wijze had ik ze al gebeld maar weer opgelegd want ik moest voor Jannick de telefoonnummers opzoeken in mijn telefoon volgens mij ben ik rijp voor iets met grote letters of zo want ik dacht dat ik de nummers te voor schijn haalde maar belde ze dus.

Het gaat allemaal heel spannend worden want eerst wilden ze heel klein trouwen alleen voor het Standesamt en dan later een keer een echt huwelijk voor de kerk met alles erop en eraan. Maar nu wil Ingrid toch wel een grotere bruiloft (haarmoeder is al in de 80) en kijkt ook of Jannick nog klaar gestoomd kan worden zodat ze ook in de kerk kunnen trouwen. De datum ligt vanaf vandaag vast op 29 augustus om 12 uur in Gröbming maar nu wordt er gekeken of de ambtenaar het op locatie wil doen en dan zou het Landhaus St Georg worden. Dus ineens heel veel werk en voorbereidingen.
We hopen dat er broers en zussen kunnen komen , dat zou toch wel leuk voor Jannick zijn.
Er gaan wel kaartjes verstuurd worden maar ook die moeten eerst nog ontworpen en gemaakt worden en dan wordt de tijd heel kort vandaar eerst even bellen.Mittwoch