Na gisteravond toch een redelijke zaterdag

Gisteren kwam tegen 5 Ingrid de kinderen brengen. Ze stond heel zielig voor de deur en stond bijna te janken en ze zei ik weet het allemaal niet meer. Ik denk ach laat ik haar troosten en sla mijn armen om haar heen en spreek af om volgende week een keer voorbij te komen want ik zou haar huis nog bekijken. Jannick komr eraan uit zijn werk en ik ben met de kinderen naar boven gegaan. Nou ze is vol los gegaan op Jannick. Ze zegt dat ze het huis heeft laten taxeren en dat het voor 370.000 verkocht kan worden na aftrek hypotheek wil ze de helft van wat overblijft en dat is volgens haar 85.000 Euro. Ze wil deels stoppen met werken om voor de kinderen te zorgen want dat kan ze niet als ze werkt . Ze kan de kinderen altijd brengen , dat heeft ze alle jaren gedaan ook de jaren dat ze niet werkte. Als de kinderen de helft van de tijd hier zijn dan kan ze gewoon normaal werken dus wat is het probleem? dat ze niet wil werken. Ik ga er vanuit dat ze over 2 weken weer haar eisen verhoogt . Ik ga proberen uit te zoeken hoe het zit met de overeenkomst die ze met ons is aangegaan, wij zorgen voor de kinderen en kunnen hier wonen, wij tekenen huurcontract omdat de bank anders hun hypotheek niet had gegeven en daarvoor had ik ook het recht om hier minimaal 20 jaar te kunnen wonen. Mocht ik eruit moeten sloop ik de badkamer de vloer en de keuken eruit. De kachel en glasplaten op bodem en achterwand en ik stort de pijp dicht. Jannick was helemaal over de rooie en zei voor het eerst begrijp ik dat mannen hun exvrouw kapot maken.
Wij hadden toevallig van de week omdat we de hakselaar uit het hok wilden halen een koffertje gevonden. Ik vraag aan Jan wat zit daar in en hij zegt ik denk gereedschap. Dan heb ik het geopend was het een koffertje met kogels en sleutels van de wapenkast. Dus die erbij gezet en later aan Jannick gevraagd en die zei die staan boven op de kast en ik nee dat hebben we in het hok achter het hout gevonden. Dus die hebben wij nu maar opgeborgen want geen idee tot hoever ze Jannick drijft maar dan is dat geen uitdaging meer. Ze heeft dus die gedachte ook gehad anders had ze het niet verstopt. Maar ergens ook stom om de sleutels en de kogels bij elkaar te verstoppen. Normaal mag je niet weten waar de sleutels zijn maar ja als zij gaat verhuizen en alles overhoop gehaald heeft , wij niet wisten wat het was is het even niet anders. Jannick dacht te wteen waar hij zijn spullen had opgeborgen. De wapenkast staat ergens achter kasten dus daar kom je niet zo makkelijk bij. Moet je eerst alles gaan verhuizen en dat zou opgevallen zijn.
Ingrid was ook weer over de auto van Jannick begonnen dat al ongeveer voor de 5. keer. Waarom hij zo´n auto heeft die kost ook geld. Jannick ja net zo veel als jouw auto. Ja maar je andere auto was betaald en nu lease je. Ja had Jannick gezegd maar we konden de kinderen anders niet meenemen. Ja dat hebben we toch van de zomer ook gedaan? Ja met open dak anders krijg je de 2 autostoelen er niet in. En er is er geen kofferruimte. Ik had haar geen antwoord gegeven gaat haar toch niets aan. Voordeel nu van leasing daar kan ze niet aan komen. Jannick had zijn andere auto die geleast werd aan haar gelaten en daar is de leasing van naar haar gegaan anders had ze geen auto meer. Dat was de familieauto en de andere was zijn heen en weer naar werkauto. Meli´s auto ook niet groot genoeg voor 2 kinderen met autostoelen en bagage. Ergens heeft ze nu een psychische stoornis of zo.

Slecht geslapen en vanmorgen werd ik wakker van een piepje op de telefoon.Jannick of ik al wakker was. En ja dat was ik. Meli was al lang naar haar werk en Jannick kwam met Sabrina en later kwam Theresa ook en konden we ontbijten. Daarna ben ik gaan douchen en Jannick beneden. Sabrina had ik al aangekleed en Theresa wilde in haar pyama blijven. Jannick wilde boodschappen doen dus ik zei haar dan moet je wel aankleden maar nee ze bleef liever bij Opa en Sabrina ook. Jannick en ik naar Stainach om daar bij de Hofer inkopen te doen. Hij wilde ook hier warm eten dus moest ik extra mosselen halen. Knoflookbrood erbij en klaar- Ik had een reuze pan vol en niet eens alles is opgegaan. maar dat meer omdat Jan en Theresa met lange tanden aten . Dan alles in de keuken goed schoonmaken en alles in de vaatwasser , zelfs de bekers van de kinderen geleegd en in de vaatwasser gedaan. Kinderen tanden poetsen en mond en handen goed wassen (Jannick uiteraard ook) Meli is allergisch voor schaaldieren dus dat was even alles poetsen .
Jannick ging een uurtje slapen. Opa ging kinderspeelgoed van de zolder halen. De enorme hoeveelheid lego duplo , het poppenbed met poppen en de kinderpoppenbuggy voor Sabrina. Ik had ook het schoolbord weer tevoorschijn gehaald en Sabrina ik weet niet hoe lang aan het tekenen geweest. Ik had een doekje gehaald en het bord weer schoongemaakt zodat ze weer verder kon . Het doekje had ik er overheen gehangen. Kom ik in de gang was ze net haar eigen werk weer aan het wegpoetsen. Dus dat is weer een schot in de roos. Theresa had zich op de duplo gestort en wilde een treinbaan leggen en een huis bouwen. Sabrina kwam erbij zitten en samen hebben ze een hele poos plezier gehad. Dan eregns om half 4 moesten ze alles opruimen voordat ze iets anders gingen doen. Dan gooide Sabrina per ongeluk een net gevulde beker met limonade door de kamer. Dus Jan gevraagd om Sabrina naar beneden te brengen , Theresa ging ook want Jannick was met Mark beneden. Dan ik de vloer schoongemaakt . Ik was al boos op Jan geweest omdat die een glas met limonade gisteravond over de vloer had gegooid. en ik vanmorgen zat vast geplakt. . Ik hem gevraagd om het schoon te maken en later merk ik dat ik nog steeds aan de vloer geplakt zat. Nu half 5 en even bijkomen van alle opwinding..
Het was vanmorgen zeer donker en somber en KOUDDDD weer na het middaguur kwam de zon maar er is heel veel wind en ondanks de zon erg koud. Wel de deur open gehad vislucht eruit en huis luchten. Maar zelfs de katten wilden niet naar buiten. Nu de grote bakken met speelgoed afgesloten en op het balkon gezet. Dus we hebben weer wat plaats. Jan is braaf aan het stofzuigen want ook dat was nu wel nodig. Ik even zitten en ik denk ook een bakkie koffie maken.
Vanavond komen er nog meer vrienden beneden en gaan ze nintendo /playstation of iets dergelijks spelen. Meli is tegen 7 thuis. Ze doen het avondeten en de kinderen naar bed zelf. Morgen weer een dag en die begint ook weer vroeg met ontbijt. Meli moet morgen ook werken.