Een wit spook

Donnerstag 23.April
Zwaar bewolkt maar nog steeds een angename temperatuur en af en toe voelde je de zon.
Ingrid was de hele morgen in de tuin aan het werk, Theresa vooral op de trampoline (prima gevangenis) Jan was ook buiten bezig en ik heb de cactussen in grote bakken gedaan. Ik heb er best veel en ze doen het hier heel goed . Ze zaten bijna allemaal in hele kleine potjes en ik wilde ze in langwerpige grote bakken doen zodat ik niet elk plantje apart op de grond moet zetten als ik het raam open moet doen om de buitenbak met planten water te geven. Afgezien ik al heel vaak mezelf aan de cactus haartjes bezeerd heb. Helaas te weinig cactus aarde meegenomen. Jan en ik waren eerst even vanmorgen snel wat inkopen gaan doen. Ik heb nu voor het raam in het trappenhuis 2 bakken staan en 1 grote bak die nog gevuld moet worden aan het trappengathekje.
Ik heb eten gekookt voor ons allemaal en wij hebben dan ook met Ingrid en Theresa gegeten en voor Jannick heeft ze het meegenomen. Dan ging Theresa lekker slapen en Oma wilde nog afval naar beneden brengen en toen liet ik een hele grote pot met cactussen vallen. De trap af niet zo slim en veel opruim werk. Ik had nog veel maagdenpalm die heb ik in de tuin gezet en ook nog een roos die ik in de tuin heb gezet. We hebben het mooie weer tot het laatst benut want het is nu totaal omgeslagen en het regent. Er is zelfs weer sneeuw vanaf een 1000m voorspeld. Gisteren zaten we nog om half 5 bij 27 graden buiten.
Ik denk eraan om de aftandse kapotte vloerbedekking van de trap te verwijderen dan kan dat ook naar Aich want vanaf de 27. kunnen de Gröbmingers 2 weken lang alles gratis in Aich afgeven.
Ik denk dat we nog heel wat bij elkaar kunnen brengen. We willen ook aan het plafond gaan beginnen bij ons in de hal, we weten nog niet of het zich laat verven of dat we moeten zien dat die laag behang van het plafond eraf krijgen. Dan kunnen we de hal nog een keer verven, door de nieuwe ramen en deuren toch beschadigingen. En dan de houten vloer nog bij ons in het trappenhuis lakken. Jan heeft al veel ongerechtigheden uit de vloer geschuurd , het is nog niet goed maar al een hele verbetering. Onder de oude lak zaten witte verfvlekken wat een rot gezicht was. En ik had per ongeluk lak op de vloer ergens uit laten lopen waardoor er harde rillen op zaten. Het is het enige deel van de houten vloer die nog niet klaar is. Dan de volgende stap het verwijderen van de oude vloerbedekking en lagen op de trap en dan verzinnen wat we ermee gaan doen. Ja vervelen doen we ons nog steeds niet.

Zit ik net met Ingrid op de trap te praten over wat we denken te gaan doen komt Theresa met een tube creme ook het trappenhuis in en ze zag eruit als een wit spook. Een beetje veel creme gesmeerd. We moesten er wel om lachen.