Rondje Bad Aussee

Oostenrijk, Bad Aussee

Donnerstag 20.November
Wouw wat een prachtige dag, het had wat gevroren en dat levert dus meestal blauwe lucht en zon op. Jannick kwam Theresa om half 8 brengen en hij ging om 8 uur naar zijn werk. Ze was helemaal verbaasd toen ze haar schoentjes wilde aan doen want daar zat een snoepje en een kralen armbandje in , ze bleef maar roepen van Piet van Piet. Wij moesten op tijd weg dus vertrokken om 9 uur naar Bad Aussee. Ik was praktisch gelijk aan de beurt bij de genecoloog en ik heb mijn goedgekeurd weer voor een jaar gekregen. Theresa was net heel lekker aan het spelen en had net een grote hijskraan/bagger ontdekt en ze wilde helemaal niet weg. Dikke tranen maar ze ging toch mee. Was er ook nog Bauernmarkt dus even over heen gelopen. Waren wat meer kramen dan wij gewend zijn. Dus heerlijke bio Boskoop Apfel gekocht om mee te bakken en heerlijke bio Mangold, dat eten Jan en ik graag. Lekker met kip en kokosmelk.
Ook een bos met takken van de blauwe Spar gekocht en Mistletoe gekocht. Kan ik mijn adventsstukje gaan maken. En nog genoeg over voor andere versieringen. Theresa wilde ook een tasje dragen dus een deel van de appels overgedaan in andere tasjes en zij helemaal blij met haar tasje met 2 appels erin. Ze heeft het maar de auto gedragen maar ze wilde het tasje niet in de auto laten dus de appels eruit haar Shaun erin (zo heet haar schaap).
Dan konden we natuurlijk niet uit Bad Aussee weg voor we eerst koffie met iets heel lekkers erbij bij Temmel hadden gedaan. Theresa had een grote koek gekregen Linzeraugen en ze had nog een groot stuk die we in haar servetje pakte en in haar tasje deden. Onderweg naar huis vroeg ze naar haar koek en ik zei haar in je tasje dus ze zat lekker te knabbelen tot ze genoeg had en de resten van haar koek die uit elkaar was gevallen aan mij gaf , ze wilde dat ik haar handen schoon maakte maar ik had niets wat nat was want de jam uit de koek zat aan haar handen en mond , nu dus ook aan mijn handen en ik probeerde onder het rijden nog een stuk koek bij Jan in zijn mond te stoppen wat maar deels lukt en we snikkend van de lach en heerlijk plakkend met zijn drieen in de auto zaten. We reden vanmorgen bij ons het Ennstal uit met schitterend zonnig weer maar bij Tauplitz was er dikke mist en die werd steeds dikker tot het bij Bad Aussee weer een beetje opknapte. Terug waren we blij dat we ons zonnige Ennstal weer binnen reden. Nog even langs de MEZ mijn kerstkaarten opgehaald, ik vind ze best leuk geworden en Jan vindt dat ook. Nu nog zien dat ik adres stickers voor elkaar krijg dan hoef ik niet alles te schrijven.
Snel wat bruine bonensoep voor Theresa opgewarmd een handvol Backerbsen erin en smullen maar. Daarna kon ze naar haar bedje voor haar tukkie.
Was een hele fijne gezellige ochtend.
De genecoloog zei nog wat leuk Opa en Oma met kleinkind , en dan dat is goed voor de kinderen, het is goed voor de grootouders en goed voor de ouders. Zijn vrouw doet de receptie en zei wat wordt ze alweer groot , Ingrid was ook bij hem voor de zwangerschapsbegeleiding. Het is wel jammer dat hij dan geen bevalling in Rottenmann of Schladming doet. Na mijn eerste genecoloog hier is deze man een fijne en aardige man, een gezellige praktijk die ook gezellig aan doet.

Jan naar zijn werk en helaas was Ingrid te laat thuis om nog met Jan mee te gaan.
Intussen was Theresa ook weer wakker en blij Mama te zien.

Kreeg vanmiddag zo wat een hartverlamming van schrik, die achterlijke katten renen achter elkaar aan, Felice rent tegen de houten paal van het kattennet op , zit boven op de paal en Fiep springt tegen haar aan en zij valt naar beneden. Gelukkig pakte ze de balkon rand en zat ze aan de verkeerde kant van het net en kon niet terug. Ik kreeg het net eerst niet los dus Jan gebeld die beneden was en gelukkig kreeg ik haar er onder door en heeft Jan het net weer vastgezet.

Jannick heeft het kunnen regelen en de boeking staat vast , we gaan eind maart met zijn allen naar Parijs. We slapen in het Vienna Int. Magic Circus Hotel en het ziet er super uit op de foto´s. We kunnen met een shuttle naar Disney en er gaat dacht ik vandaar ook een verbinding naar Parijs wat wel leuk is voor Ingrid en Jannick want wij hoeven niet meer zo nodig naar Parijs. Vaak genoeg geweest en ben zelf niet zo kapot van Parijs. We waren al eens in Versailles dus dat hoeft ook niet meer maar Disney vindt ik geweldig en zeker nu we Theresa bij ons hebben. Er is een zwembad in het hotel dat zal ze helemaal geweldig vinden want ze vraagt nog altijd aan ons Oma,Opa, schwimmen???