Kom niet vooruit

Mittwoch 14.Juni
Ons ochtend ritueel met kusje van Theresa en babyfoon voor Sabrina. Tegen half 9 werd Sabrina wakker en gelukkig wilde ze wel met Oma mee en lachen.
Dat maakt het een stuk makkelijker en uiteindelijk haar in de box beneden gelegd wat ze ook goed vond. Toen Mama kam is Oma maar gaan koffie drinken want die had ik hard nodig.
Het weer is opnieuw zonnig en warm wat meer sluier bewolking.
Jan is bezig zijn apparatuur in de kast in de slaapkamer in te bouwen langzaam aan wordt het wat.
Ingrid kwam met Sabrina voorbij . Ik heb de voorbereidingen voor het eten getroffen en was snel klaar. Salade en kiploempia´s, de loempia´s zijn zo lekker had ik van de Lidl en ze komen uit Nederland en zijn niet de loempia´s die ze vast in hun bestand hebben . Dus ondanks dat ze veel goedkoper zijn dan van de Bofrost vele malen lekkerder. Als ik die van de Bofrost opensnijd dan rollen de doperwten eruit. Nou die horen bij mij niet in een loempia en vlees is moeilijk te vinden. Ik heb nog lekkere Panna Cotta en aardbeien.
Ik wilde eigenlijk boodschappen gaan doen in Liezen maar Jan heeft geen zin dus gaan we vrijdag. Mischien vanmiddag alvast mee met hem en inkopen doen bij de Penny en de Hofer.
De pijn in mijn benen was gisteravond gewoon niet uit te houden en vanacht was het dus weer in het rond schoppen van de krampen. Ook vandaag is het nog niet over. Er moet toch een verklaring zijn waarom ik dat in mijn benen heb.
De helicopter landde net achter ons dat is niet goed. Het hoeft niet iets bij ons in de buurt te zijn want er wordt daar vaak van de ambulance overgeladen naar de helicopter.
Jannick kwam er ook bij zijn RK dienst achter dat een collega die bij Lodensteiner op Ramsau werkt zijn hand daar verloren heeft in een of ander machine. Ik had het wel in de krant gelezen maar dan staat er niet bij om wie het gaat. Het toeval wilde dat ze net een op de ambulances een nieuw systeem hadden gekregen om dat soort wonden af te klemmen . Hij was helaas de eerste bij wie ze het hebben moeten gebruiken. Maar hij heeft geluk omdat hij zo jong is (ik geloof rondom 20) is hij uitgezocht voor een nieuw soort kunsthand. Tja leuk is anders maar het is nou eenmaal zo.
Wel hadden we gelijk een heel gesprek over arbeidongevallen, Jannick zei ook nog had mij ook kunnen overkomen toen hij met zijn hand tussen de ketting aan zijn vrachtwagen kwam omdat hij per ongeluk iets aan de afstandbediening aanraakte. Eigenlijk gewoon altijd je hoofd erbij houden maar ondanks dat gebeurd het toch. En dat hij behoorlijk zijn kop gestoten had aan een ijzeren stang aan zijn auto bij reviseren. Gelukkig een petje op die nog wat afgevangen heeft. Wel bloedde het maar gelukkig niet erger.
Ik wilde eerst met Jan mee gaan maar mijn benen doen zo erg pijn dat ik er van af gezien heb. In plaats daarvan maar een pilletje genomen en gelukkig nu wat minder.
Wachten op Jan kunnen we weer samen avondeten en verder kijken naar onze verslaving.