Oh ik krijg geen genoeg van het mooie weer

Jannick had gisteren in een mail van zijn advocaat eindelijk het antwoord van Ingrid van haar advocaat gekregen. Dus weer alleen zorgrecht geld voor de kinderen en geld voor haar. Hij heeft haar gebeld en ze zegt dat ze dat helemaal niet heeft gevraagd. Tja wat moeten we ermee. Ze kan zich inschrijven voor een of ander iets en dat is om ouders van een gehandicapt kind een vakantie te gunnen. (ze heeft 1700 per maand voor de kinderen) Jannick zei haar dat kan je en mag je wel doen maar dan is de helft voor mij. Ja maar dan kan ik geen Thermenurlaub maken. Inderdaad dat kost heel veel en Jannick zei haar ik kan dat ook niet. Maar dan is er volledige opvang voor de kinderen want ik kan nooit alleen. Dus Jannick haar gezegd dat ze dat dan moet doen als hij de kinderen heeft bv als hij met hen op vakantie is. En hij wil ze altijd opvangen. Wij gaan met elkaar op vakantie omdat we de kosten dan laag kunnen houden.
Ik heb eergisteren ook nog voor de heenweg een hotel in Frankfurt geboekt , een groot hotel vlak bij het vliegveld en het kost ons 34 Euro voor met zijn drieen want we hebben Theresa bij ons. We kunnen altijd in Schlüsselfeld terecht maar we vinden het te dichtbij vanuit Oostenrijk. Wij vertrekken donderdag de 19. augustus met Theresa, overnachten dan in Frankfurt en reizen vrijdag door naar Nederland. We gaan dan naar Liduina in Capelle ad Ijssel. Dan hebben we zaterdag om uit te blazen en gaan zondag naar Antwerpen in Belgie want dan gaan Theresa en ik naar het K3 concert. Dat is het eerste deel van onze vakantie wat vast staat. dan hebben we een paar dagen tot vrijdag want dan gaan we naar de Katjeskelder in Oosterhout en daar komen die dag dan ook Jannick, Meli, Sabrina, Carmen en Heinz aan. Meli spreekt met Carmen en Heinz af wanneer we ons kunnen treffen zodat we kunnen doorspreken wat ieder wil doen in de vakantie. Een soort planning maken . We zijn met 2 autos dus er is van alles mogelijk. Zo willen Carmen en Heinz naar Amsterdam en Jannick gaat met hen mee en wij gaan wel iets met de kinderen doen. We hebben 9 dagen want op aankomst en afvaart dag doe je niets.

Ik was zeer vroeg wakker om half 6 en ook klaar wakker. Dan maar wat tv kijken en dan de pc gepakt en wat gespeeld. Ik hoorde volgens mij Jannick op zijn motor naar zijn werk gaan. Tot nu toe was het zeer koud in de vroege morgen. Ook sinds vandaag de CV op zomerstand.
Dan vind ik een lief Appje van Erna , het zijn niet de grote dingen maar juist de kleine gebaren die er toe doen in het leven. De deuren staan al open vanaf vanmorgen vroeg en we hebben weer een strak blauwe lucht en volop zon. Omdat er van die rare openingstijden zijn bij het Röntgeninstituut besluit ik om het nog 1 dag op te schuiven. Want ik was vergeten dat ik vandaag om 10 uur een praatafspraak heb. Het instituut sluit om 11 uur en gaat dan om 2 uur weer open. Ik heb speciaal nagekeken morgen echt geen afspraken.
Net even Jannick gesproken en Meli heeft alles kunnen kopen. Ze gaat het volgende week woensdag halen dan komt ze van de Reha weer thuis. Komt ze er ook voorbij (Trieben).

Dan eerst mijn praatafspraak en nu weer thuis ,kwart over 11 en eerst een kop koffie. Ik kon Jan niet vinden maar die blijkt aangestoken door de boeren en is aan het hooien in de tuin. Hoe weet je dat je op het land woont? Als je over wil steken er 3 tractoren met verschillende aanhang voor je moeten stoppen , onderweg bij mensen met een grotere tuin de boeren aan het hooien zijn met tractor en strobalen aanhang ,bij thuiskomst de weilanden achter je worden bewerkt . Ik mag dit soort dagen de enorme bedrijvigheid kan ik uren naar kijken.
Middageten moesten we even op wachten want ik had Festtagbraten uit de oven, met linzen met spek en Semmelknödel. Maar dan had je ook wat. Genoeg voor Jannick voor vandaag en morgen want morgen gaan Jan en ik de hort op. Ik heb mijn grote doos met fruitblokjes weer tevoorschijn getoverd uit de vriezer want met het warme weer vind ik dat wel lekker wat blokjes in een glas water. De helft van de blokjes in de kleine vriezer in de keuken gedaan en de rest terug. Ik heb nu bessen en meloenblokjes in mijn water. Heerlijk.
Jannick zou vroeg thuis zijn maar hij was er nog niet dus even gebeld. Hij was wel vanmiddag vrij maar is gelijk met zijn motor een tour gaan doen. Hij belde mij terug vanuit Obertauern en rijdt achter langs en komt over de Sölkpass terug. Zaterdag heeft hij zijn motortraining in Kalwang en hij wil toch even gereden hebben. Wij moesten naar het postkantoor , Jan had de GISpapieren gedaan. Dan liep ik de NKD in en er was een groot rek helemaal vol met alles voor 1,99 Euro. Ik vond voor Jan eerst een Hoody die past, dan een zomerbodywarmer, een zomerjasje, en 2 truien. Voor 10 Euro zit Jan er weer goed bij. Ik ging dus voor broeken lang of knielang voor mijzelf maar niets.
Gisteren zei Tamara bij de huisarts Nicolette ik heb een jas van jou gevonden, ik heb hem op de garderobe gelegd. En daar is mijn regenjas weer. Jan had zijn bril ook weer gevonden had hij in een ander vakje van zijn tas gedaan. We zijn dus weer compleet.
Jannick kwam eind van de middag weer veilig thuis en kwam gelijk eten. Dan hebben we de vakantie samen geregeld. iedereen heeft geld aan Jannick overgemaakt , ik terplekke zo makkelijk tegenwoordig klik betaald. Al werkt het bij de ING een stuk makkelijker dan bij de Sparkasse in Oostenrijk. Dan heb je altijd 2 Apps op je telefoon nodig . Dan hebben we ook allemaal de toeristenbelasting en lakenpakketten en schoonmaakkosten aan Jannick overgemaakt dus hij moet die ter plaatse betalen. Net koriander geoogst en hop in de vriezer en de wat minder mooie takken voor de konijnen die er dol op zijn. Ik geloof dat de plant nu in bloei komt en hoop op zaden.

Was vandaag ook aan het hooien. Doet me altijd aan mijn kindheid denken als we mijn oma hielpen bij het hooien. Heerlijk de geur van fris hooi