Eerste dag Krankenhaus

Oostenrijk, Schwarzach im Pongau

Mittwoch 19.Juli
Zo het is nu 11.43 en eindelijk op de kamer. Ik moest me om half 8 melden en bij een aanrijtijd van 1 ½ uur was het dus vroeg vanmorgen.
Niet eten gaat nog maar ik heb ongelooflijke dorst. Ze hadden mij ook om 9 uur kunnen bestellen want het durde tot bijna half 10 voor ik naar binnen werd geroepen. Onderzoeken, bloedprikken aanleggen van de aansluiting voor het infuus. Zeg ik niet in mijn handen , waar prikt ze me in mijn hand, dus geen druppel en ze deed me erg veel pijn. Dan rechts ergens op mijn arm ook niets dan links gewoon in de binnenkant elleboog probleemloos. De arts weet nog niet hoe hij wil opereren dus ik moest een CT gaan maken, ondertussen ook al bij de anesthesist geweest. En nu op kamer wat heet ik ben het 5. wiel aan de wagen. Op een kamer van 4 personen tussen de wc en de douche geschoven bed met niets. Nog steeds wachten op de ultraschall onderzoek . Kamer C311.
Schijnbaar mag ik nu eindelijk wat drinken want ik kon de dorst nauwelijks de baas en ik kreeg bremzoute bouillon, 2 bakken vol , eentje was mewel genoeg want ik krijg alleen meer dorst. Mag nu in ieder geval water drinken. Er kwam zo´n dame om te bespreken wat ik te eten krijg en dan kon ik Getreide Leibchen krijgen met wat groente, ik keek haar nogal vragend aan schijnbaar want ze reageerde geprikkeld met u heeft toch een diabetiker dieet. Ja maar ik mag gewoon eten mits ik koolhydraat beperkt en op de suikers let. Nog nooit gehoord dat je ineens vegetarisch moet gaan eten. En dat was het, Karottensuppe en Getreide Laibschen. Toen liep ze boos weg dus nu maar afwachten wat het eerst volgende is wat ik te eten krijg. Kan nooit veel zijn want vandaag mag ik praktisch niets op thee bouillon en water na. Morgen mag ik weer nuchter zijn geen idee hoe laat de colonscopie gepland is en dan wat eten en weer nuchter voor de operatie dus veel zal het niet zijn.
Ik zat net fotos te kijken van gisteren en toen schoot in mijn gedachten dat Theresa kinderen zag kleuren op een kleurplaat met potloodjes. Ze wilde ook dus ik zei haar dan moet je dat even vragen bij de kassa. Ze loopt erheen en ik achter haar aan en ze vraagt in vol dialect om wat ze wil en die man kijkt mij aan en moest zo hard lachen. Tja dat verwacht je niet als er eerst zo´n Hollander kaartjes gekocht heeft. Maar ze kreeg wat ze wilde.Ze kwam niet eens boven de kassa uit.

Ondertussen bezoekuur en het is wat rumoerig. Ik moet nog gaan bedenken waar ik mijn telefoon oplaad want ook dat heb ik niet een stopcontact. Maar wel internet nu was even zoeken maar het werkt.
En ik he gewonnen , de dame kwam terug en ik krijg toch ander eten. Morgen na de colonscopie in ieder geval als ik weer wat mag eten een kipfilet en salade en in de avond brood met kaas.
Op dit moment heb ik mijn eerste portie yakyak ril ril naar binnen en nu 2 liter water drinken voor het volgende portie komt. Ik ben al misselijk van het vele water en al leeg gelopen op de wc. En dan na het volgende portie weer 2 liter water drinken. Kan me niet voorstellen dat er nog meer moet komen. Nog een foto indruk van waar onze kamer op kijkt en het was vandaag heerlijk op het balkon dat we hebben. Alleen geen zon , ligt in de schaduw.

Sterkte de komende dagen!!!