Erste Adventsonntag

Sonntag 30.November

Eine erste Kerze brennt,
dann ist Advent, dann ist Advent.
Noch drei Kerzen werden leuchten,
zu Ehren Jesu Christ,
sie werden so lang leuchten,
bis der Weihnachtsabend ist.

Somber weer nat , nevelig en koud.
Jannick kwam al vroeg voorbij want ze wilden het zwembandje van Theresa gebruiken. Ze zijn naar Bad Mitterndorf naar de Terme.
Ik heb de eerste Adventskaars aan gestoken en we hebben samen aan het ontbijt gezeten.
Jan is een beetje aan het fröbelen, hij heeft het vogelhuisje buiten gezet en is nu met de gordijnen bezig. Het grote aftellen naar Weihnachten is begonnen.
Aan de ene kant genieten van alle fijne dingen maar ook een tijd waar in pijn naar boven komt.
Het doet ons niet vergeten, maar herinneren, denken over hoe het is en hoe het had kunnen zijn.
Ondanks alle pijn die geweest is en er nog is ook weten dat je toch gelukkig kan zijn. Dat het leven door gaat, alles een plaats krijgt .Deze tijd is weer herinneren en gedenken.

Danielle wat is dat brood lekker!!!!!!!!!!!!! het lijkt een beetje op Kletzenbrot. We hebben net een lekker stukje bij de koffie gedaan en er van genoten. Stuur me het recept als je die kwijt wil .

1 december 2014 21:03 | Door: Miriam Schothorst Leuk om je verhaal te lezen, wat heb je toch een leuke kleindochter... een echt lekker wijffie. :

molenaar.ruesink 2018-01-04 18:43:20

3 december 2014 01:15 | Door: christina samen een prettig advents toegewenst, en straks een leuke sinterklaasavond, met lekkere chocolademelk en een heerlijk plakje cake en pepernoten,groetjes van ons allemaal