De terugreis van Diane

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Hallo Nicolette, Jan en Jannick

Het heeft even geduurd maar hier dan nog een berichtje van mij. Dat betekent in ieder geval dat ik weer veilig terug ben.
Het was een hele happening.
De reis van Schladming naar Salzburg ging voortreffelijk. Had uiteindelijk een kaartje 1e klas, dus voor mij ruimte genoeg. De conducteur had veel aandacht voor de reizigers 1e klas.
Of we nog iets te lezen wilden hebben en dat soort bijzonderheden.
Ik kwam keurig op tijd in Salzburg aan. En de IC naar Munchen stond al klaar.
We namen plaats in de IC en om 11.53 vertrok de trein gewoon richting Munchen met de vermelding dat we ter hoogte van Traunstein/Rosenheim niet verder zouden kunnen.
O.k. je hebt geen andere keus. Op een groot station van Salzburg af stopte te trein en keerde na ongeveer een uur weer terug naar Salzburg.
Daar begon het wachten. In de trein, uit de trein. Soms werd er in de trein omgeroepen en soms op het perron.
Om 15.15 uur kwam opeens het bericht dat een aantal mensen met de stoptrein via Muhldorf naar Munchen konden reizen. Daar heb ik toen ook maar voor gekozen. We zaten als haringen in een ton. Veel te veel mensen en allemaal met grote dikke koffers en ski’s. Daar waren mijn koffertjes klein bij.
Na nog een keer overstappen in Muhldorf kwamen we om 17.30 uur in Munchen aan. Snel achter een grote groep Nederlanders aan, want twee weten er meer dan een.
Gekeken in de hal en er stond aangegeven dat er nog een ICE van Munchen naar Keulen vertrok over 5 minuten. Rennen met z’n allen.
Dat ging echter goed. Tot aan Stutgart kon ik zelfs zitten. Daarna een stuk gestaan en vanaf Frankfurt tot aan Keulen weer een zitplaats.
Inmiddels had de conducteur zoveel vragen van Nederlanders die nog naar Nederland wilden, dat hij contact opnam met directie DB om te overleggen hoe dit nu opgelost moest worden.
Of er kwam een speciale trein of ze zouden voor onderdak zorgen voor iedereen.
In Keulen stond een speciale ICE klaar om alle Nederlanders en Belgen naar Emmerich te brengen. Helemaal top. In Emmerich stond de NS klaar met een ICE om ons allemaal nog naar huis te vervoeren. Daar heb ik uiteindelijk ook voor gekozen, want bij zoveel mensen worden er geen kaartjes meer gecontroleerd en weten ze helemaal niet dat de NS niet voor mij hoefde te zorgen. Dus met ICE naar Arnhem. Daar overstappen op de boemel naar Zutphen. En van Zutphen met de taxi samen met mensen uit Hattem naar huis. Om 02.30 uur was ik weer thuis. Voor de deur afgeleverd met een gesloten beurs. Ik heb dus geen klagen.
Het lijkt wel of ik een abonnement heb op reizen bij storm. Dit is nl. de 3e keer, dat een terugreis door storm totaal veranderde.
Ik hoor altijd wel bij de gelukkigen, waarvoor het goed afloopt.
Ik heb al jou verhalen al gelezen op de site. Gelukkig de storm goed doorstaan.
Zodra ik de foto’s klaar heb, stuur ik ze jullie toe.
Voor nu groetjes, en tot horens
Diane
Groetjes van Jordy en Jan

Doordat er geen sneeuw in Duitsland is , is de laatste Deutschland pokal naar Oostenrijk verplaatst. Niet naar Hochfilzen wat we eigenlijk verwachtte maar helemaal naar Obertilliach. Jan brengt ons naar Obertilliach op donderdag. Hij wil niet mee maar ik blijf tot zondag daar. We zijn met het Nederlands team daar. Als ik het goed heb begrepen zijn daar Nick, Tom, Jarl en Marianne Hengstmengel, Ilonca Leijn, Jorran Klaassens, en Erik van Leeuwen. Wel leuk om weer eens met een groep te zijn. Hopelijk is de sneeuw daar nog goed want de temperaturen zijn erg hoog en het regent gigantisch bij ons. Ik hoorde dat het in het zuiden juist heel mooi weer is. We wachten maar af. Als het goed is en de sneeuw goed blijft dan heeft Jannick 14 dagen later de Oostenrijkse kampioenschappen biathlon ook daar. Dat zou dan gelijk de laatste wedstrijd zijn.
Jannick heeft morgen eerst rijles dan een schriftelijke test bij de rijschool dan weer rijden en als hij voor de test geslaagd is gaat hij gelijk daarna op voor zijn theorieexamen. Hij is erg nerveus. Dan moet hij nog afrijden maar we weten nog niet wanneer. Hij heeft al ruim 3000km gereden.

orkaan, griep

Maandag 3 maart ’08

Het is nu weer mooi weer, de schade die de orkaan Emma heeft achtergelaten is weer enorm. De brandweer moest 11000 keer uitrukken. De storm duurde 48 uur en was de 2e orkaan van dit jaar. De orkaan Paula heeft zoveel bomen neergehaald dat er een trein met wagons gevuld met bomen als 1 trein van Graz naar Rome gevuld kan worden. Begin vorig jaar hadden we Kyril en daar waren we hier nog niet eens van hersteld toen we in juni weer werden getroffen. Zelfs nu is de schade van Kyril nog niet eens allemaal hersteld en hebben we er al 3 na gehad.
We weten ondertussen ook waar de regenpijpen vandaan kwamen. Bij ons naar boven lopen heb je een installateursbedrijf met showroom en ook een magazijn ernaast. Het magazijn is weggewaaid en dus ook de materialen die er in lagen
Vanaf dinsdag geven ze weer een koude front en sneeuwval op, we wachten maar af.

Ik ben vanmorgen weer naar de sportschool geweest en we hebben daarna Jannick van school naar de rijschool gebracht. Helaas heeft hij het niet gehaald en moet voor herkansing op 31 maart. Misschien toch iets beter de vragen bekijken en hopelijk iets minder nerveus , hij had het net niet gehaald.

In de middag werd ik ineens niet lekker, ik heb verschrikkelijke maag en darmkrampen, ik loop leeg en voel me ziek.