Dat was een weekje ziek zijn

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

zondag 7 februari 2010
Zo , dat was een weekje ziek zijn. Sinds vandaag gaat het weer beter maar nu begint Jan.
De afgelopen dagen hadden we flink sneeuwval, eindelijk ligt er respectabel sneeuw voor Ramsau. Het sneeuwt nog steeds en het lawinegevaar is heel groot. Toch zijn er mensen , zelfs zeer ervaren tourgehers die denken mij overkomt het niet. We hebben in 1 week al 11 lawinedoden.
Ik heb geprobeerd om wel elke dag een stukje te lopen om buiten te zijn en een frisse neus te halen. We hebben het erg druk met gasten de afgelopen weken. Behalve dat we vol zitten hadden we de afgelopen 2 weken ook de privé appartementen van de eigenaar met gasten. Dus die mochten ook allemaal de privé sauna ruimte gebruiken en dus alleen de was , was al niet te overzien. Vrijdag was er dan ook een gastenwissel van de privé appartementen en kwam er een broer van de bezitster. Dan kwam zaterdag haar dochter met vriend en vandaag de eigenaar met zijn gezin en een vriend van de zoon. We zitten nog te wachten op de andere gasten van de andere appartementen . We hebben ons vanaf vrijdag de blubber gewerkt.
Dan vandaag de administratie even doorgelopen , zodat we gelijk alles weer kunnen overgeven. We doen tegenwoordig ook bijna alle inkopen zelf en betalen de rekeningen van het huis. En ja als ze dan 6 maanden niet komen loopt het allemaal erg op.
Verder hebben we al veel reserveringen voor volgend jaar en die ook allemaal erbij gevoegd. Ik mail het wel door maar ergens blijft wel eens iets liggen en zo is het op zeker.
Vanmiddag naar Hannes geweest, hij heeft mijn zere lijf weer onderhanden genomen en zelfs mijn schouder voelt nu weer veel beter. Hij heeft nog tot maart in Ramsau praktijk en dan vertrekt hij naar Wenen. Ik was er heen gaan lopen maar het stormde ondertussen lekker en ik waaide blind door de sneeuw. Terug heeft Jan mij en Jannick opgehaald die ook klaar was met werken.

8 februari 2010 09:55 | Door: Annemarieke Ik hoop dat je inmiddels weer bent opgeknapt. Vervelend hoor! Hier heerst er ook van alles. Ik heb op dit moment meer zieken in mijn omgeving dan toen met de varkensgriep.