Stille zaterdag

Vanmorgen wakker omdat de kat eten wilde lees Fiep zet zijn nagels in mijn rug en bijt in mijn handen. Dan zie ik het hoofd van Theresa goedemorgen Oma. Ok dan de katten eten en ik douchen. Van de oude broodjes pizzabroodjes in de oven gemaakt. Die vond ook Theresa erg lekker.
Jannick kwam koffie drinken met Sabrina. Zo kwamen we de morgen wel door. Tussen de middag een wortelsoep voor Jan uit de vriezer gehaald en daar doperwten bij gedaan. Ik de 2e Stocklfisch uit elkaar gehaald en een stuk daarvan gegeten met aardappelsalade. Weer snel klaar zo.
Daarna met zijn allen opnieuw naar de schiethal. Ingrid en Jannick wilden nog eieren schieten met 19 eieren gingen we terug en Ingrid heeft het niet onverdienstelijk gedaan . Dan een rondje lopen en Theresa was op haar fiets. Weer ijsjes gehaald em in het Kastanjepark opgegeten en dan terug naar huis. Jan nog wat gehaald voor ons bij de Spar en nu zitten de kinders hier want Jannick is nog met zijn kameraden eieren schieten en Ingrid met haar mand vol eten naar de zegening. Het wer was super vandaag zeer warm en zonnig. Dat is genieten- Echt mooi paasweer.
Jannick was gisteravond wakker geworden en dacht he het is al donker en toen gingen de sirenes en kon hij op naar een paasvuur die al in de brand was gestoken. Vanavond gaan overal de vuren aan- Jannick heeft ook Bereitschaft van zijn werk dus elk moment dat hij thuis is meegenomen. Hopelijk vanavond geen problemen met de vuren anders moet hij er weer uit. We zagen vanmiddag ook al een rookzuil opstijgen dus er was ergens weer een paasvuur aangestoken. Als het goed is is er vanavond een groot paasvuur bij de Eisstockverein. Ook bij Letmaier ligt een berg hout en tegen de berg achter de MEZ. We genieten de pasen-

Helaas Jannick moest er weer opuit met de brandweer toen Ingrid in de kerk was. Hij is ook vanavond dan maar brandwacht bij het grote paasvuur. Het bleek geen paasvuur te zijn geweest maar een auto die onder het rijden vlam had gevat. Rondom Trieben schijnt er een bosbrand te zijn. Theresa heeft besloten om nog een nachtje bij ons te komen slapen. En na de kerk hebben we bij Ingrid de vleesschotel met het geweide vlees en eieren gegeten met Krenn en brood. Dat smaakte goed, al de soorten vlees en worst worden in stukjes gesneden en door elkaar gedaan met gesneden eieren en apart de Krenn. We hebben het ons laten smaken. Omdat het Osternfeuer pas om 20 uur is gaan Jan en ik met Theresa samen naar het vuur. Voor Sabrina wordt het te laat dus die blijft bij Ingrid thuis.
Zo gaan de dagen snel voorbij.

Hele mooie en prettige Paasdagen samen gewenst. leuk dat bij jullie de paasvuren doorgaan,hier in Holland, zijn er verschillende vuren verboden, dat door de droogte in de gebieden, wel erg jammer, is toch een traditie, maak er maar mooie dagen van, doen wij ook. XXX