weekendje Nederland

Oostenrijk, Kleinsölk

Vrijdag 28 oktober
Mijn wekker zou om 3 uur aflopen maar om 3 minuten er voor stond Jannick al naast mijn bed. Gepland om 4 uur vertrek werd geheel nagekomen.
Voorspoedige reis tot Keulen waar we in de file terecht kwamen en dat kostte ons flink wat tijd zeker 1 1/2 uur. Bij de grens zei de navi dat we er waren dus moest het kaartje van Nederland opnieuw geactiveerd worden want we waren er nog niet.Om 15 uur kwamen we op het Roekenbosch aan. Het was een oud bungalowtje prima uitvalbasis alleen de douche was niet zo fris.We hadden zat ruimte en Jannick had de boven verdieping voor zich alleen, hij kon kiezen uit 4 bedden.Het was een geschakelde bungalow in een rijtje van 3 maar de andere 2 waren onbewoonbaar.
Wat ons heel erg op viel was dat het dan een autovrij park mag zijn maar zeker geen hond vrij en veel van deze mensen laten de hond zelf uit of lopen langs de paden waar ze de hond hun behoefte laten doen zonder opruimen (er worden zakjes ter beschikking gesteld) en ondanks de speciale honden uitlaatvelden. Je kind wordt niet aangereden maar heeft wel wat desinfectie nodig als het buiten speelt GETVER!
We hadden een rookvrije bungalow maar hebben het hele weekend last gehad van de rook die ze achter gelaten hadden ondanks de nog ergere ruimtespray die flink gebruikt was.
Betere controle zoals op veel campings is toch wel een must denk ik.
We gingen eerst boodschappen doen en de supermarkt was naast de chinees dus lekker afhaal eten gehaald. Ondanks dat we met 3 van 2 porties aten hadden we nog voor een weeshuis over en het smaakte erg goed.
We hadden de haard aangemaakt gezellig en knus. jannick ging al snel naar bed en wij toch nog wat later.