tv ellende

TV ellende

Weer een prachtige zonnige dag minder warm dan gisteren want toen werd het zelfs op ons balkonnetje 33 graden. We hadden de ochtend aan ons zelf en Jan is sinds gisteren bezig om de ORF kaart aan de praat te krijgen. Lukt niet automatisch lukt niet handmatig en we hadden met de DVB-T geen enkele probleem niet met de oude tv , niet met de nieuwe.
We gingen Theresa van de Kindergarten halen maar eerst langs de apotheek en de Red Zack waar we de kaart gekocht hadden. Afspraak voor 13 uur straks dan komt er iemand. Gegeten met zijn drietjes en dan mocht Theresa in de slaapkamer tv kijken. De meneer van de Red Zack was precies op tijd en heeft het wel voor elkaar gekregen. Dat waren nog eens 20 euro er boven op. Nu nog aanmelden anders heb ik over een maand weer niets. Alles bij elkaar al 120 euro maar volgens de monteur is dit systeem wel tot 2025.

Dus Annemarieke als je de DVB-T zenders wil blijven ontvangen moet je een simpli kastje kopen nu tijdelijk 24,90 ipv 59,90 als je al een ORF kaart had hoef je niets te doen. Heb je een tv of receiver voor een ORF Kaart kan je er een kaart voor kopen maar wij hadden de insteekruimte wel maar dat ding waar de kaart in moest niet dus die hebben we compleet gekocht. Dan ben je wel 84 euro kwijt en je moet hem binnen een maand aanmelden anders stopt het weer, aanmelding 18 euro. Geen idee of je ook aanmeldingskosten moet betalen bij een simpli kastje. (denk het wel want die moet je ook registreren)
Actie van het kastje loopt tot 30 november bij Red Zack.
Wij hadden geen zin in weer een extra kastje dus de dure oplossing genomen.

Er werd gewerkt aan de kerktoren, er was iets finaal afgebroken want dat lag op de grond een aardig klusje.

Jan gaat zo weer voor het eerst werken, Jannick heeft na werktijd nachtdienst bij de RK en Ingrid komt pas om 20 uur thuis van haar werk. Oma en Theresa blijven thuis. Theresa is moe en mag dan DVD kijken.

Net maar even in de agenda gezet dat 14 nov. aankomst sint op BVN is en vanaf de 10e elke dag sint journaal. Dan wordt het spannend voor Theresa, ze weet nog alles van vorig jaar.

Nicolette, ik heb geen idee wat DVB-T zenders zijn? Wij hebben alleen de satelietontvanger volgens mij.

annemarieke.op.avontuur 2015-10-29 14:04:39

Hoe kijk jij dan ORF? de Oostenrijkse zenders ontvang je via DVB-T Dat was meestal een kleine antenne( die van ons was een 20 cm) apart van de schotel maar dat is nu afgeschaft , of je hebt een ORF kaart in je tv of satellietontvanger en dan kon je het kijken en ik dacht dat je het dan wel kan blijven kijken. Zo ver ik weet heeft Gröbming geen kabel want voor die verandert er ook niets.