Faschingsumzug

Ik was voor de wekker wakker en zachtjes eruit gegaan want Theresa sliep nog. Die was gisteravond laat gaan slapen want ze had zo´n tandpijn haar 2e voortand zit los maar Oma en Opa mogen er niet aan komen . Dat mag alleen Papa en die mag dan ook de tand eruit halen. Dus ik had Jannick gebeld want die was niet thuis maar die belde later dat hij niet op tijd thuis kwam. De verwarming was kapot bij het Rode Kruis en hij wachtte op de monteur en is daarna met een collega blijven praten omdat die behoefte had om met iemand te praten. Die werd vrijdag gebeld en hij kwam nogal wit terug en zijn collega´s zeiden tot vanavond maar hij zei nee vanavond kan ik niet. Dus ze vragen aan hem was toch afgesproken? zegt hij ik hoor net dat mijn vader dood is. Die was helemaal in shocktoestand. Zijn vader pas 51 jaar had een skitour gemaakt en zei even liggen voor het eten. Hij werd niet meer wakker. Zo snel kan het dus gaan .
Dominik kwam en ik langlauf skiathlon heren kijken en wat een kerel is die Krüger vallen aan de start en dan van achteraan terug komen en gewoon winnen. Ondertussen kwam Theresa ook te voorschijn en Ingrid en Jannick kwamen en Theresa wilde niet dat Papa het nu deed (het moet bij voorkeur voor het naar bed gaan ) Maar Papa kreeg een belletje en kon gaan werken want hij heeft Bereitschaft. Dus ik zeg tegen Theresa dan moet je het nu doen want je weet niet wanneer Papa terug komt. Dat was nog een hele bevalling beneden maar toen kwam ze toch met haar voortand boven. Ze had van Papa een verrassingsei die ze braaf deelde met Dominik, van mij een potlood met paarden erop en een groot paard erop. Ze heeft nu 2 nieuwe ondertanden en 1 tand onder eruit en nog eentje die ook al wiebelt en boven 2 voortanden eruit.
Een grote pan bami gemaakt (kan Theresa ook eten) kroepoek gebakken , eitjes gebakken en wat zuur erbij. Smaakte prima.
Dan snel allemaal omkleden want we gingen naar de FAschingsumzug dit keer hadden ze elke sluiproute afgesloten dus dat werd 4,50 pp kinderen vrij tot 15 jaar. Het weer was geweldig droog en zonnig en we zochten een plekje bij de kerk in de zon. Daar is een versmalling in de straat en ze wachten precies voorbij de versmalling tot ze naar de Hauptplatz mogen omdat ze daar worden voorgesteld. Dus alles goed zien en door het wachten krijgen de kinderen veel snoepjes, speeltjes en wij drank meestal hoog procentig. Hoewel Jannick ook een biertje had. We bleken ook nog met brandweerfamilies te staan .
Fasching is in Gröbming groot en er komen van verre mensen kijken ook kwam vandaag de ORF filmen.
We waren Jannick tegen gekomen die uit zijn werk kwam en gezegd waar we gingen staan. Dus die was er ook.
DE optocht had 30 groepen en duurde 1 1/2 uur en was geweldig. Het laatste stukje was de zon weg en door de wind werd het heel koud. Dus snel naar huis gelopen. Waar we aan de koffie met Krapfen gingen. Nu wachten tot Dominik gehaald wordt en dan gaat Theresa naar beneden en kunnen wij ook weer van de rust gaan genieten.
Nog even de was allemaal opruimen , het bed opmaken en het laatste uit de droger halen en opruimen . Jan is wel erg moe van de optocht kijken . Gaat hij maar lekker vroeg zijn bed in of wat tv kijken straks kan ook in bed. Morgen ook weer een drukke dag want dan is het Rosenmontag .