Vervelen doen we ons niet

Oostenrijk, Kleinsölk

Dinsdag 19 april
Opnieuw schitterend weer, zonnig en blauwe lucht.
In de morgen wat dingen gekocht voor mijn balkonparadijs. Ik heb een kruidentuintje gemaakt en daar had ik nog kruiden voor nodig. Een gieter en een plantenspuit
Annemarieke
Zover ik weet is er maar een soort brinta. Hier kan je niets op dat gebied kopen en als ik erg last van mijn maag heb eet ik vaak vloeibaar. Ik kan hier alleen kookhavermout krijgen maar daar heb ik tijd voor nodig en ik heb niet altijd zin om het dan te maken.

Diana
Ik kreeg vandaag de kaart , wat een mooie foto van Jan en een mooie persoonlijke tekst. Jan ten voeten uit.

Zo vanmiddag weer gaan fietsen met Jan, die heeft nu wat meer tijd want deze week zijn de scholen vrij en is het werken op de school in Stainach dus even weg. Stukje verder en deze keer met een paar klimmetjes kwam kapot terug en ik weer bij de bushalte gewacht tot Jan me kwam ophalen want die was weer helemaal naar boven gefietst. Mijn versnelling moet opnieuw worden afgesteld want hij wil niet goed terug naar zijn 1 en dan kom ik zeker niet omhoog. We waren al onderweg gestopt en heeft Jan ernaar gekeken. Hij loopt aan in zijn 1e versnelling. Het schakelen ging nu al beter dan de eerste keer maar kost me nog veel energie.

Jannick was vanmiddag in Salzburg met de redding en hij heeft gelijk voor mij weer nagevraagd , het wordt in ieder geval niet voor de 15e mei dus na de 22e . Als de ene arts er is dan is de ander er niet en ook al moet ik verschillende keren er mag niet te weinig en ook niet te veel tijd tussen de afspraken zitten. Ik wacht maar geduldig af.

Het hout voor het balkon is er en morgen is Jannick ook thuis en dan gaan Jan en Jannick er samen aan beginnen. Dan kunnen we met pasen ook met mooi weer buiten zitten.
Ondanks het kattennet was vandaag Fiep er tussen uit geknepen en zat al haast op het dak. Die was door een van de latten gegaan. In de latten zit dan in het midden een gat en hij had zich er tussendoor gewrongen, ik had hem nog net te pakken en heb hem er gewoon weer tussenuit getrokken vond hij niet leuk want heen was makkelijker dan terug . Later probeerde hij het weer. Maar als het hout er ligt dan kunnen we alles beter maken dan wordt het net gewoon achter de latten doorgetrokken en kan hij ook niet meer door een gat.

Gisteren de foto`s bekeken van de nautic opening en de oefening van zaterdag in Graz van Jannick. Hij heeft ook zichzelf moeten abseilen van een hoge brug en dat was de eerste keer niet helemaal goed gegaan maar daarna nog 2x en die gingen wel goed. Hij had wel al vaak abseilen gedaan maar nooit zichzelf en dan ook zelf zekeren. Vind het maar helemaal niets maar volgens Jannick heeft hij het niet koud gehad. Ze hebben dan hele dikke neopreen en een eisgurt erover. Ik geloof dat het een soort hoge broeken met galgen zijn en daar over een jas met kap en daarover de eisgurt. Dan ook nog neopreensokken en bergschoenen .Uiteraard ook handschoenen. De eisgurt is om de edele delen te beschermen tegen de kou. Ziet er wel raar uit net of ze over het pak een tangaslib aan hebben.
Ik had er een aardige partij was aan over gehouden en vol met troep. Bergen badlakens. Want hij had ook zondagavond nog zwemtraining gedaan. Die heb ik vandaag weer weggewerkt. Gelukkig heb ik een droger want al die handdoeken drogen niet zo lekker.
De andere was had ik in het zonnetje op het balkon gedaan en was met een uurtje droog.

Vandaag kwam er een man van de overheid voor Hannes om een aantal plannen te bekijken. Doordat de waterloop van het watertje en de ondergrondse doorgang onder de weg (die niet meer werkt) moet worden veranderd moeten er ook aanpassingen hier op de boerderij volgen. Na de ramp van vorig jaar moest er wel wat gebeuren maar er was al gezegd dat het dit jaar zal gaan plaatsvinden. We wachten maar af wat er uiteindelijk veranderd . Er is een enorme gierkelder met een overloop naar een grote gierkelder aan de andere kant van de weg. Maar opa heeft er 30 jaar niets aan gedaan en de gierkelder is helemaal dicht geslibt aan onze kant. Waarschijnlijk moet dat ook allemaal verplaatst gaan worden dus ook de mesthoop. Een oude schuur moet weg dus ik verwacht toch nog wel wat actie de komende tijd. Vervelen doen we ons hier niet. Het duurt meestal lang voor er wat gebeurd maar dan krijg je ook wat.

19 april 2011 15:48 | Door: Annemarieke OK, ik ga kijken.

molenaar.ruesink 2017-05-06 19:18:00

21 april 2011 02:19 | Door: Christina Lieve schatten allemaal, we willen jullie alvast hele prettige Paasdagen toewensen,Hier in Holland is het zo'n 24 graden,met prachtige blauwe luchten,vanmiddag,reed ik bijna een jonge reiger aan toen we door het bos reden,die was uit zijn nest gevallen,en probeerde de weg over te steken,zo'n klein grijs donzig beestje op lange stelten,daar schrik je toch wel van. gelukkig kwam de moeder, en die stuurde hem terug het bos in.Nu Maak er samen maar een paar gezellige dagen van, en vergeet niet om de eieren te kleuren,staat zo gezellig op de ontbeidtafel. liefs en groetjes uit Heemskerk aan de Zee