fitnesstest

Oostenrijk, Tauplitz

Vrijdag
Op de fiets terug en mijn bagage bij Waldhuber laten staan.
Langs Hannes geweest , heeft weer nieuwe tape erop gedaan. Zonder heb ik echt pijn en problemen met kan ik alles. Jannick

Vroeg op om te ontbijten want om 7.30 was de fitnesstest lopen over 2 km al . Het bleef tenminste tijdens de test droog , wat een wonder was bij de lucht die boven ons hing. Maar het zou beter worden vandaag. Het was vannacht erg koud en het had flink gesneeuwd op de bergen , bij ons tot op zo’n 1600 meter en bij Jannick zelfs tot op 1300 meter , die zat 100 meter onder de sneeuwgrens. Ze hebben niet in de tenten geslapen maar allemaal in de almhut. Ze hebben volop gefietst , verschillende ronden tot de sneeuwgrens. Jannick had in Irdning het rondje van de triatlon 2x gefietst en dan door naar Tauplitz waar ze vandaan gingen fietsen met de groep. Jannick was onderweg al flink nat geregend en ondanks het slechte weer besloten ze toch allemaal om te gaan fietsen.
Na de fitnesstest zijn we koffie gaan drinken in het wandel en nordic walking hotel Steirerhof.
Om 9.30 was de uitslag van de test, zowel Jan als ik kwamen eruit met leichtüberdurchschnittlich . Er waren 5 fitnessklassen .
Unter 70 zwaar onder het gemiddelde
70-89 licht onder de middelmaat
90-111 gemiddeld
111-130 licht boven gemiddeld
über 130 zwaar boven gemiddeld
Jan scoorde 118 en ik 114 met het lopen
Jan had een bmi die uit kwam op ondergewicht en ik een bmi met licht overgewicht.
Daarna gingen we een uur nordic walking techniektraining doen.
Na de techniektraining de Vorbergroute nordic walken op snelheid. Het was voor mij een pittige training voor zondag. Nordic walken gaat me beter af dan lopen. Er liep een oudere man mee die niet bij te houden was. Een bergmaratonloper . Hij zei wel tegen mij zo jij kan ook lopen want ik was de enige die hem nog in het zicht hield. En dat na 3 weken ausdauertraining. We kregen een uitnodiging van hem om in september mee te doen aan de nordic walking WM in Kärnten. Ik heb dan nog 2 ½ maand om te trainen. Het is daar een bergloop van bijna 12 km met geloof ik minimaal 1200 hoogtemeters. En een crosscountry over 21 km. Eerst maar eens zien hoe ik het zondag er vanaf breng. Wat ik vreemd vind is dat mannen en vrouwen wel in leeftijdsklassen lopen maar als mannen en vrouwen niet apart. De mannen hebben toch een veel grotere pas als de vrouwen. En het wordt heet zondag want ze geven voor zondag 30 graden op, wij vallen hier van het ene uiterste in het andere. Vanmiddag is het hier al een stuk warmer geworden en zonnig. Voor morgen zou het ook al warm moeten worden wel fijn voor de triatlon van Jannick want de start is om 16 uur en kan het water nog wat opwarmen.
We zijn thuis gaan middageten want Jan moest naar het Bezirk om te werken. Jannick had ondertussen gebeld of Jan hem kon ophalen vanaf Aich maar dat kon pas nadat hij gewerkt had. Ik ben in Ramsau naar het zwembad en de sauna gegaan. Eerst wat gezwommen , dan naar Hannes die mijn benen gemasseerd heeft, dan nog sauna en infraroodcabine.
Eind van de middag heeft Jannick me daar opgepikt want hij moest nog langs Hannes omdat zijn tape los liet. Geen wonder na een dag verzuipen in de regen. Hij had Bettina bij zich en we hebben gezamenlijk gegeten dan moest Jan alweer naar de Billa om te werken.