Een dagje voor ons zelf

Dennis dat dacht ik ook dat het kon met IrfanView maar toen ik had gedownload gaf het aan alleen bij de koopversie. Dus nog steeds op zoek .

Vanmorgen al vroeg wakker om half 6 dan maar wat ontbijt tv tot Sabrina kwam want die wil KIKA. Dan kwam Mama terug en bracht Sabrina naar beneden. We gaan toch niet naar Lizen want ze was vergeten dat Silke voor Sabrina zou komen. Verder was het echt heel koud vanmorgen en we zaten toen nog op minus 10. Nu 10 uur en langzaam aan wordt het helderder maar wel nog steeds een dichte lucht.
Dan koffie gedronken met Ingrid en nu op zoek naar een foto van Sabrina die goed genoeg is om in het trappenhuis te hangen. Maar moet op de andere pc kijken want daar hangt mijn externe aan met de fotos. Dan heb ik er een en dan houd ik die niet apart tot ik weer eens fotos ga printen. Tja dan moet je zoeken. Dat houd me van de straat. Dan had ik geen schoolfoto van Theresa van 2018 maar die krijg ik van Ingrid. Ze was verbaasd dat ik die niet had.
Maar de fotos van hen hangen nu in het trappenhuis en ik heb wel een glasplaatjevan een lijstje gesloopt . De glasplaatjes van een paar passen heel slecht en dus een heel gefrummel om ze er weer in te krijgen zit het eindelijk hoor ik krak. Dus een ander lijstje genomen en Jan moest er wel een hangertje aan maken. Dus het was geen fluitje van een cent.
Middageten gemaakt en met Jan gegeten en besloten om toch boodschappen te gaan doen. Dus op weg naar Schladming. Ingrid wilde eigenloijk dat ik Sabrina zou nemen eind van de middag dan ging zij met Theresa naar karate en dan kon ze meerijden met een vriendinnetje van Theresa en haar moeder. Ik heb aangeboden om Theresa mee te nemen en bij karate af te leveren dan kon ze terug met het vriendinnetje gaan. Maar dat wilde Ingrid niet dan zou ze zelf gaan rijden mij ook goed.
Ik wilde de tijd aan ons zelf hebben want dat hebben we niet vaak meer.
Dus naar de nieuwe Lidl in Schladming , die zit in wat jaren terug het gebouw van de oude Hofer was voor die naar de B320 verhuisden. Er stond nog steeds een Grillhandl wagen. Dus ter plekke besloten om er eentje me te nemen voor de zaterdag met appelmoes en wat frietjes toch een maaltijd . je mag er dan een Semmel bij pakken dus dat had ik tegen Jan gezegd dat hij er eentje moest pakken. (thuis bleek hij er 2 ingedaan te hebben want we zijn toch met 2) Het was mooi weer en niet koud en ik wilde graag even in Ramsau gaan kijken. Dus we reden naar boven en wat een sneeuwmassa´s . De auto bij het VAZ gezet en wat gaan wandelen. Ook even bij de voormalige Piste gaan kijken bij de Klanglift. Jammer van de prachtige plek daar want alles is weg geen lift meer geen huisjes meer en wat een enorme bergen sneeuw liggen er nog. Bij Pehab ziet het hotel er alweer goed uit overal zitten de ramen er weer in. Zal binnen nog wel veel gedaan moeten worden. Het dooide vanmiddag maar echt wat ze voorspeld hebben was het niet met regen en zo. Je weet nu weer waarom de mensen op de eerste verdiepingen leven want tot daar komt de sneeuw bij veel mensen wel. We liepen terug naar de auto en ik ben even bij Bachler gaan vragen of ze kleine sneeuwschoenen verhuren maar nee dus nog even naast hen bij Ski Willy gaan vragen en die had er wel. Dat is leuk want Theresa wil zo graag dat een keer gaan doen. We hebben daarna nog een rondje gemaakt en dachten we kijken of Rob er is want die is back in town. Jan had een telefoonnummer maar die deed het niet. Helaas we troffen Rob niet thuis aan. We stappen in de auto en rijden bij hem vandaan naar beneden komt hij ons tegemoed maar had niet in de gaten dat wij het waren. Dus weer omgedraaid en achter hem aangereden. Parkeren de auto naast hem en stappen gelijk met hem uit. Het duurde nog even voor hij door had dat wij er waren. Daarna gezellig koffie drinken bij hem en eind van de middag naar huis. Wel afgesproken dat hij een keer komt eten en borrelen. Dan belt hij , hij vroeg wel of ik daar wel tijd voor heb maar voor gezellige mensen hebben we altijd tijd.
In Gröbming nog even langs de Spar en ook nog wat lekkers voor bij de koffie meegenomen . Ik kon het niet weerstaan het zijn net hele hoge moorkoppen en ze heten Narrekopfen en het is inderdaad hetzelfde kookdeeg en chocolade er bovenop en er zat zelfs room in alleen ongezoet.
We hebben dus net gesmuld bij de koffie. Net nog even met Andrea gesproken . ze weet niet wanneer de gasten weg gaan en denkt ergens tussen 10 en 11. Ze belt me dan mochten ze toch vroeger weg gaan stuurt ze me wel een berichtje en mag ik kijken of ik gelijk kom of later. Ik verheug me zelfs op morgen.